English

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام خبر داد؛

ب️رخورد با کارفرمایان خاطی در بکارگیری اتباع خارجی در ایلام

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: با کارفرمایان خاطی در بکارگیری اتباع خارجی برخورد قانونی می‌شود.

ب️رخورد با کارفرمایان خاطی در بکارگیری اتباع خارجی در ایلام
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، نورالدین الیاسی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام اظهار داشت: با کارفرمایانی که از نیروی کار تبعه خارجی که به صورت غیر مجاز وارد کشور می‌شوند برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی افزود: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به عنوان مرجع ذیصلاح در اجرای مواد ۱۲۰ تا ۱۲۹ قانون کار اقدام به صدور و تمدید پروانه کار نیروی کار خارجی مورد نیاز سرمایه‌گذاران و کارفرمایان با هدف تسهیل گری و توسعه سرمایه‌گذاری می نماید.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام اعلام کرد: مطابق ‌ماده ۱۸۱ قانون کار جمهوری اسلامی ایران، کارفرمایانی که اتباع بیگانه را که فاقد پروانه کار هستند و یا مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده است به کار گمارند و یا اتباع بیگانه را‌ در کاری غیر از آن چه در پروانه کار آنها قید شده است بپذیرند و یا در مواردی که رابطه استخدامی تبعه بیگانه با کارفرما قطع می‌گردد مراتب را به وزارت‌کار و امور اجتماعی اعلام ننمایند، با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم به مجازات حبس از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز محکوم خواهند شد.

الیاسی در پایان از کارفرمایانی که به نیروی کار ماهر خارجی نیاز دارند خواست که از مجرای قانونی پیگیر کار روادید کار با حق کار مشخص مورد نیاز خود شوند و از بکارگیری نیروی کار غیر مجاز خودداری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه