English

مدیرکل انتقال خون استان ایلام:

بیش از سه هزار ایلامی در محرم و صفر خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون استان ایلام گفت: سه هزار و ۴۹ ایلامی در ماه‌های محرم و صفر با اهدای خون برای تامین نیاز بیماران در اجرای پویش «فرهنگ حسینی، نذر عاشقان» مشارکت کردند.

بیش از سه هزار ایلامی در محرم و صفر خون اهدا کردند
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، لیلی عاصم‌آبادی مدیرکل انتقال خون استان ایلام اظهار کرد: در مدت تردد و حضور زائران اربعین حسینی در استان ایلام، خوشبختانه با مشارکت مردم استان در زمینه اهدای خون و تلاش همکاران، هیچگونه کمبود خون و فرآورده‌های خونی در این استان وجود نداشت و علاوه بر زائران حادثه دیده، نیازهای خونی بیماران خود استان نیز تأمین شد.

وی با اشاره به اجرای پویش «فرهنگ حسینی - نذر عاشقان" ویژه ماه‌های محرم و صفر در این استان، گفت: در این ۲ ماه، سه هزار و ۷۰۱ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که سه هزار و ۴۹ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون ایلام یادآور شد: از این تعداد اهداء کننده ۲۰۰ نفر خانم، ۴۱۹ نفر بار اولی، یک هزار و یک نفر افراد باسابقه اهدای خون و یک هزار و ۶۲۹ نفر هم افراد مستمر در اهدای خون بودند.

عاصم‌آبادی با بیان اینکه از ابتدای ماه صفر نیز تا کنون، یک هزار و ۵۷۸ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و ۲۵۰ نفر واجد شرایط اهدای خون بودند، افزود: از این تعداد اهداء کننده ۷۹ نفر خانم، ۱۵۳ نفر بار اولی، ۴۳۰ نفر باسابقه و ۶۶۷ نفر هم مستمر بوده اند.

وی با تاکید بر اینکه کاهش محسوس تصادفات و سوانح در اربعین امسال موجب کاهش نیازهای خونی زائران در استان شد، ابراز کرد: باتوجه به انباشت انواع گروه‌های خونی در بیمارستان‌های مهران و دهلران و نیز ذخیره‌سازی گروه‌های خونی منفی در اورژانس پایانه مرزی شهید سلیمانی، نیازی به ارسال خون از طریق بالگرد به مرز و مراکز درمانی ایجاد نشد.

مدیرکل انتقال خون ایلام گفت: قم و مرکزی، استان‌های معین ایلام در تامین خون و فراورده‌های خونی بودند اما باتوجه به مدیریت درست مصرف، کاهش سوانح و حوادث، ذخیره‌سازی کافی انواع گروه‌های خونی و مشارکت مردم استان در اهدای خون، عمده خون مورد نیاز زائران و بیماران بومی از محل ذخیره‌سازی خود استان تامین شد.

عاصم‌آبادی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه نیاز به خون و فراورده‌های خونی دائمی است، عموم مردم از انواع گروه‌های خونی برای اهدای خون خود اقدام کنند.

به گفته مدیرکل انتقال خون ایلام ۷۵ واحد خون و فراورده‌های خونی از پنجم صفر تا پایان بازگشت زائران در استان مصرف شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه