English

سیر تا پیاز مترو استانبول را بشناسید!

استفاده از مترو بسیار مقرون به صرفه بوده و با توجه به گرانی هزینه‌های تاکسی تا حد زیادی، هزینه‌های سفر شما را کاهش می‌دهد. تنها کافیست یک هتل خوب مانند هتل پوینت تکسیم استانبول را از قبل رزرو کرده و به بازدید از مناطق مختلف شهر بپردازید. در ادامه این مقاله به بیان اطلاعات بیشتری در این مورد می‌پردازیم.

سیر تا پیاز مترو استانبول را بشناسید!
به گزارش خبرگزاری موج

، مترو استانبول یکی از اصلی‌ترین راه‌های حمل‌ونقل در این شهر بزرگ است. این سیستم حمل‌ونقل عمومی به مسافران اجازه می‌دهد تا به راحتی و بدون ترافیک به مقصد موردنظر خود در استانبول بروند. درواقع، خطوط مترو این شهر به جاذبه‌های تاریخی و مناطق مختلف دسترسی فراهم می‌کنند.

استفاده از مترو بسیار مقرون به صرفه بوده و با توجه به گرانی هزینه‌های تاکسی تا حد زیادی، هزینه‌های سفر شما را کاهش می‌دهد. تنها کافیست یک هتل خوب مانند هتل پوینت تکسیم استانبول را از قبل رزرو کرده و به بازدید از مناطق مختلف شهر بپردازید. در ادامه این مقاله به بیان اطلاعات بیشتری در این مورد می‌پردازیم.

استانبول

 

آشنایی با متروی استانبول

شبکه متروی استانبول دارای بیش از ۷۰ ایستگاه فعال و در حال ساخت بوده که سالانه بیش از ۳۵۰ میلیون مسافر را جابجا می‌کند و طول آن حدود ۱۰۰ کیلومتر است. بیش از ۴۰۰ قطار در طول روز خدمات‌رسانی به گردشگران داخلی و خارجی شهر استانبول را انجام می‌دهند. متروی استانبول بسیار تمیز است و از ساعات ۶ صبح تا ۱۲ شب فعالیت می‌کند. برای استفاده از خدمات مترو، باید حتماً استانبول کارت تهیه کنید؛ همچنین، اطلاع از قیمت بلیط‌ها و دقت در تغییرات مسیر از دیگر نکات مهم سفر با مترو استانبول است. درمجموع سفر با مترو تا حد زیادی هزینه‌های شما را کاهش داده وهمچنین، با استفاده از مترو شما زودتر به مقصد خواهید رسید.

راهنمای خطوط متروی استانبول

مترو استانبول، یکی از محبوب‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی در این شهر است که با داشتن ۲ خط اصلی، مسافران به مقاصد مورد نظر خود می‌رساند. خط قرمز M1 با دو شاخه M1A و M1B، ۲۳ ایستگاه دارد. خط سبز M2، با ۱۶ ایستگاه از جنوب ساریر تا جزیره تاریخی فاتح، به افراد سرویس می‌دهد. خطوط مترو به جاذبه‌های شهر متصل شده و تفریح و گردش را آسان می‌کند.

متروی استانبول

غیر از این خطوط اصلی، مترو استانبول با ۱۱ خط فعال، در تمام نقاط شهر تقریباً ایستگاه دارد و روزانه هزاران گردشگر و ساکنان شهر از آن استفاده می‌کنند. دو خط اصلی این مترو همانطور که برای شما عزیزان توضیح دادیم؛ عبارت‌انداز: خط M2 که از هاکی عثمان به ینی کاپی، و خط M11 که از فرودگاه جدید استانبول به ایستگاه کاگیتانه می‌رسد. خطوط مکمل اتوبوس و تراموا نیز مناطقی را که مترو به آنها دسترسی ندارد، پوشش می‌دهند.

انواع بلیط مترو استانبول

قیمت‌های بلیط مترو در استانبول بر اساس تعداد سفرها متفاوت است. انواع بلیط شامل بلیط یک سفره، دو سفره، سه سفره، پنج سفره و ده سفره هستند. برای مثال، اگر بلیط یک سفره ۷ لیر باشد، بلیط ده سفره به ارزش ۴۰ لیر قابل خرید است که نصف قیمت ده بلیط یک سفره است. هرچه تعداد سفرها بیشتر شود، هزینه‌ کمتری باید بپردازید. بلیط کاغذی فقط برای یک مسافر بوده و برای هر فرد باید بلیط جداگانه تهیه شود.

نحوه خرید بلیط متروی استانبول

برای خرید کارت مترو در استانبول، می‌توانید به باجه‌های بلیت‌فروشی در داخل ایستگاه‌های مترو مراجعه کنید. نقشه مترو استانبول را دانلود کنید تا موقعیت دقیق این ایستگاه‌ها را بیابید. همچنین، از وب‌سایت‌های مختلفی که اینترنتی کارت‌ها را عرضه می‌کنند، استفاده کنید. برای خرید آنلاین، نیاز به کارت‌های مستر یا ویزا دارید.

خرید بلیط استانبول به تهران در فلای تودی

برای خرید بلیط هواپیما برای سفر به استانبول از طریق فلای تودی، می‌توانید به وب‌سایت یا اپلیکیشن این شرکت هواپیمایی مراجعه کنید. در این پلتفرم‌ها می‌توانید تمامی پروازهای موجود بین مبدأ و مقصد خود را مشاهده کرده و بلیط خود را به راحتی رزرو کنید.

برای خرید بلیط، شما نیاز به وارد کردن مبدأ و مقصد، تاریخ رفت و برگشت، تعداد مسافران و سایر جزئیات مربوطه دارید. پس از انتخاب پرواز مورد نظر و تکمیل فرآیند رزرو، می‌توانید بلیط خود را پرداخت کرده و دریافت نمایید. همچنین ممکن است از تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه فلای تودی برای کاهش هزینه‌های سفرتان بهره‌مند شوید.

رزرو هتل پوینت تکسیم برای اقامت

هتل پوینت تکسیم یکی از هتل‌های معتبر و محبوب در منطقه تکسیم استانبول است. این هتل با موقعیت مرکزی و خدمات با کیفیت خود، مسافران را به خود جلب می‌کند. اتاق‌های راحت و مجهز به تمامی امکانات رفاهی، رستوران با منوی متنوع، استخر، سونا و سایر امکانات رفاهی از جمله خدمات ارائه شده توسط این هتل می‌باشد. از طریق رزرواسیون‌های معتبر می‌توانید اقامت خود را در هتل پوینت تکسیم رزرو کنید و لذت ببرید.

سخن آخر

بسیاری از گردشگران در سفر به استانبول، از تاکسی استفاده می‌کنند در حالی که می‌توانند با استفاده از مترو سریع‌تر و راحت‌تر به مقصد خود برسند. در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد مترو استانبول بیان شد. امیدواریم شما عزیزان با خواندن این مقاله اطلاعات کافی در این زمینه به دست آورید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه