English

کدام مسیر را برای سفر به کرمان انتخاب کنیم؟ جاده‌ها، ریل‌ها یا آسمان؟

اگر نمی‌دانید بهترین روش سفر به کرمان کدام است، با ما همراه شوید. در انتها، نحوه خرید بلیط قطار را نیز بررسی خواهیم کرد

کدام مسیر را برای سفر به کرمان انتخاب کنیم؟ جاده‌ها، ریل‌ها یا آسمان؟
به گزارش خبرگزاری موج

، کرمان یکی از استان‌های مرکزی کشور است که تا جنوب کشیده شده و با پنج استان دیگر مرز مشترک دارد. یکی از مهم‌ترین نکات درباره کرمان، تاریخ بسیار غنی آن است؛ به‌طوری‌که در برخی نقاط شهر، آثاری از هزاران سال پیش کشف شده‌اند. در کنار آن، طبیعت بکر برخی نقاط باوجود گرم و خشک بودن اقلیم، هر مسافری را حیرت‌زده می‌کند. چنین مواردی سبب شده‌اند که کرمان به یکی از جذاب‌ترین مقصدهای گردشگری تبدیل شود. اگر نمی‌دانید بهترین روش سفر به کرمان کدام است، با ما همراه شوید. در انتها، نحوه خرید بلیط قطار را نیز بررسی خواهیم کرد.

کرمان

سفر هوایی به کرمان؛ سریع‌ترین راه دسترسی به این شهر

آن دسته از افرادی که ترجیح می‌دهند هر‌چه زودتر به مقصد برسند، همیشه سفر با هواپیما را انتخاب می‌کنند. سال‌ها پیش خبری از خطوط پیچیده و فعال هوایی نبود و تنها برخی از مسیرها هواپیما هم داشتند؛ اما این روزها می‌بینیم که بین هر دو شهر نسبتا بزرگ در کشورمان، خطوط هوایی کشیده شده تا مسافران بتوانند در کمترین زمان، این فاصله را طی کنند. برای سفر به کرمان نیز می‌توانید از هواپیما استفاده کرده و در زمان صرفه‌جویی کنید. همیشه می‌گوییم که مسیر هم بخشی از سفر است و باید از آن نهایت لذت را برد؛ بااین‌حال، ممکن است شما هم از آن دسته افراد باشید که دوست دارید تا حد امکان بیشتر وقت‌تان را در شهر مقصد بگذرانید.

فرودگاه کرمان، فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های جنوب شرق ایران شناخته می‌شود. این فرودگاه علاوه‌بر سفرهای داخلی، مسئول اجرای پروازهای خارجی نیز هست. در هر هفته، به‌طور میانگین ۱۱۶ پرواز داخلی و خارجی در این فرودگاه انجام می‌شود. چندین شرکت هواپیمایی نیز در این فرودگاه به ارائه خدمات مشغول‌اند و مسافران می‌توانند بلیط‌ های خود را از این شرکت‌ها تهیه کنند. برخی از این شرکت‌های هواپیمایی به شرح زیر هستند:

  • ماهان‌ایر
  • ایران‌ایر
  • زاگرس
  • آتا
  • وارش
  • پارس‌ایر
  • کاسپین

اگر قصد سفر از تهران به کرمان را دارید، مسیر هوایی ۸۰۰کیلومتری را پیش‌رو خواهید داشت که می‌توانید این مسافت را در مدت‌زمان ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه طی کنید. به‌غیر از پارس‌ایر و وارش، سایر شرکت‌های هواپیمایی پرواز تهران را پشتیبانی می‌کنند.

هواپیما

 

سفری اقتصادی با قطار تهران-کرمان

یکی دیگر از روش‌های سفر به کرمان، سفر با قطار است. این وسیله نقلیه را می‌توان یکی از بهترین‌ها برای سفر دانست؛ چراکه هزینه سفر را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و از‌سوی‌دیگر، سفری آرام و مطمئن را به شما هدیه می‌دهد. آن دسته از افرادی که دوست دارند نهایت لذت را از مسیر ببرند، باید خرید بلیط قطار را امتحان کنند. در حین سفر با قطار، می‌توانید با همراهان‌تان هم‌صحبت شوید، بازی‌های دسته‌جمعی انجام دهید، مناظر اطراف را تماشا کنید و سفری خاطره‌انگیز داشته باشید. این فرصتی است که در سفر با سایر وسایل نقلیه از آن بهره‌مند نخواهید شد.

کرمان نیز مانند اغلب شهرهای کشورمان ایستگاه راه‌آهنی دارد که همه‌روزه پذیرای مسافرانی از سراسر کشور است. این ایستگاه از سال ۱۳۵۶ فعالیت خود را آغاز کرده و این روزها به یکی از اصلی‌ترین ایستگاه‌های قطار راه‌آهن ایران تبدیل شده است. برای سفر به کرمان، از هر شهری از کشور می‌توانید بلیط قطار را تهیه کرده و ارزان‌ترین سفر ممکن را تجربه کنید. البته آن دسته از افرادی که سفرهای لوکس را ترجیح می‌دهند هم می‌توانند یک قطار مجلل را برای سفر خود انتخاب کنند. سفر ریلی تهران-کرمان تقریبا ۱۴-۱۵ ساعت است. اگر طولانی‌بودن مسیر برای‌تان دشوار نیست، سفر با قطار می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

با خودروی شخصی از مسیر جاده‌ای به کرمان برسید

باوجود پیشرفت چشم‌گیر وسایل نقلیه عمومی، هنوز هم بخش قابل‌توجهی از مسافران با خودروی شخصی خود سفر می‌کنند. اگر دوست دارید در شهر مقصد نیز خودروی شخصی‌تان را در اختیار داشته باشید و یا می‌خواهید در طی مسیر در شهرهای مختلف توقف کنید، سفر جاده‌ای بهترین انتخاب است. مسیر جاده‌ای تهران به کرمان را می‌توان در مدت‌زمان تقریبی ۱۱ ساعت طی کرد. برای این کار باید وارد جاده تهران-قم شوید و سپس از کاشان، اردستان، نائین، یزد، میبد، مهریز، انار، باغین و رفسنجان، عبور کنید تا نهایتا به کرمان برسید.

علاوه‌بر خودروی شخصی، روش دیگری نیز برای سفر به کرمان از‌طریق جاده وجود دارد. همیشه سفر با اتوبوس یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. بلیط اتوبوس ارزان‌قیمت است و به‌راحتی می‌توانید آن را رزرو کنید؛ بااین‌حال، سفر در مسیرهای طولانی به‌سبب راحت‌نبودن صندلی برخی از اتوبوس‌ها می‌تواند کمی آزاردهنده باشد.

کدام روش برای سفر به کرمان مناسب‌تر است؟

هر یک از روش‌های سفر به کرمان برای برخی از مسافران مناسب است. طبیعتا راحت‌ترین و سریع‌ترین روش، سفر با هواپیماست؛ اما خرید بلیط هواپیما نسبت به سایر روش‌های سفر، به هزینه بیشتری نیاز دارد. به‌همین‌دلیل، اغلب مسافران ترجیح می‌دهند سایر روش‌ها را انتخاب کنند. اگر مدت‌زمان سفر برای‌تان مهم نیست و می‌خواهید از مسیر لذت ببرید، خرید بلیط قطار را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ همچنین اگر دوست دارید در طی راه از چندین شهر دیدن کنید، پیشنهاد ما سفر با خودروی شخصی است.‌ می‌بینید که هر یک از این روش‌ها می‌توانند برای برخی از افراد مناسب باشند.

سفر

فلای تودی مقدمات سفر به کرمان را فراهم می‌کند

برای خرید بلیط قطار یا هواپیما می‌بایست یک مرجع معتبر را مدنظر قرار دهید تا با اطمینان کامل سفر کنید. وب‌سایت فلای تودی یکی از بهترین مراجع در زمینه ارائه خدمات گردشگری است که پیش فروش بلیط قطار را نیز انجام می‌دهد. برای آن‌که به کرمان سفر کنید، می‌توانید بلیط هواپیما را از این پلتفرم خریداری کنید و یا از فرصت پیش فروش قطار استفاده کنید؛ علاوه‌بر‌این، فلای تودی در زمینه رزرو آنلاین اقامتگاه نیز پیشتاز است و مسافران می‌توانند هتل موردنظرشان را از فلای تودی رزرو کنند. کافیست وارد صفحه اصلی سایت شده و خدمات مدنظرتان را از تیترهای همان صفحه انتخاب کنید. فلای تودی بهترین خدمات را در اختیارتان قرار خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه