English

آمریکا مدعی شد:

ایران موشکی، تهدید بزرگی برای منطقه و جهان است

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری با مطرح کردن ادعایی درباره برنامه موشکی ایران، به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «نور۳» واکنش نشان داد.

 ایران موشکی، تهدید بزرگی برای منطقه و جهان است

به گزارش خبرگزاری موج، متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به اینکه چه نظری درباره پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور۳ با ماهواره‌بر «قاصد» و توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دارد، گفت: ما گزارش‌ها درباره پرتاب یک ماهواره توسط ایران را دیده‌ایم و مدت‌هاست نگرانی‌هایمان را درباره برنامه ایران برای آزمایش پرتابگرها به روشنی اعلام کرده‌ایم؛ این برنامه راهی برای توسعه سامانه موشک‌های دوربردتر آن‌هاست. فناروی‌های به‌کار رفته در ماهواره‌برها شبیه و جایگزین فناوری است که در موشک‌های بالستیک اسفتاده می‌شود.

میلر در ادامه درباره برنامه موشکی ایران مدعی شد که تداوم توسعه برنامه موشکی ایران، تهدیدی جدی برای امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد می‌کند و یک نگرانی قابل‌توجه در زمینه منع اشاعه تسلیحات اتمی است.

او گفت: همان‌طور که پیش‌تر گفته‌ام، در زمینه منع اشاعه تسلیحات اتمی برخی ابزارها، از جمله تحریم‌ها را در اختیار داریم تا مانع توسعه بیشتر برنامه موشکی ایران و توانمندی آن برای اشاعه موشک‌ها و فناوری مرتبط با آن به دیگران شویم.

ادعای میلر درباره برنامه موشکی ایران در حالی مطرح می‌شود که توانمندی‌های ایران در زمینه دفاع موشکی ایران با وجود تحریم‌های گسترده علیه آن، با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، از جمله دانش نخبگان، پیشرفته‌تر از گذشته شده که نشان‌دهنده خودکفایی ایران در این زمینه است.

مقامات ایران بارها تاکید کرده‌اند که توان دفاعی ایران، از جمله برنامه موشکی آن قابل مذاکره نیست.

سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره پرتاب ماهواره نور۳ گفت: طبیعتا ما از مجموعه دریافت‌ها و محصولاتی که این ماهواره از سطح زمین برداشت و برای تکمیل نیازمندی‌های اطلاعاتی سپاه منتشر می‌کند، بهره‌مند خواهیم شد.

فرمانده کل سپاه همچنین گفت: این ماهواره و پرتاب آن در امتداد نقشه راه پرتاب ماهواره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که به شکل زنجیره‌ای در هر مرحله به پدیده‌های جدیدتر و مدرن‌تری دست پیدا می‌کنیم. این ماهواره نسبت به نور۲ تقریبا ۷ کیلوگرم سنگین‌تر بوده و تجهیزات تصویربرداری که روی آن تعبیه شده از کیفیت و دقت مناسب‌تری برخوردار است و یکی از حلقه‌های زنجیره ماهواره ما را کامل می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه