English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

رد خونِ ویلای لوکس "ولادیمیر زیلنسکی" در مصر

«اخیرا جسد یک خبرنگار مصری با نام "محمد العلاوی" که چند ماه قبل، در افشاگری با ذکر اسناد مختلف گفته بود که "ولادیمیر زیلنسکی" رئیس جمهور اوکراین اقدام به خریداری یک ویلای لوکس 5 میلیون دلاری در مناطق تفریحی مجاور با دریای سرخ کرده، پیدا شده است.»

رد خونِ ویلای لوکس "ولادیمیر زیلنسکی" در مصر
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، به تازگی وقوع یک رویداد قابل تامل در مصر، جنجال های زیادی را به پا کرده است. در این راستا، اخیرا جسد یک خبرنگار مصری با نام "محمد العلاوی" که چند ماه قبل، در افشاگری با ذکر اسناد مختلف گفته بود که "ولادیمیر زیلنسکی" رئیس جمهور اوکراین اقدام به خریداری یک ویلای لوکس 5 میلیون دلاری در مناطق تفریحی مجاور با دریای سرخ کرده، پیدا شده است.

العلاوی تاکید کرده بود که ویلای مذکور در منطقه توریستی و لوکس "الجونه" مصر قرار دارد و رئیس جمهور اوکراین آن را از طریق مادر همسرش خریداری کرده است. بلافاصله پس از انتشار خبر مذکور، محمد العلاوی به این نکته اشاره کرد که سیلی از حملات و البته تهدیدات علیه وی سرازیز شده اسست. معادله ای که در نهایت ختم به پیدا شدن جسد وی در شهر الغردقه مصر آن هم در شرایطی که آثار ضرب و شتم بر پیکر العلاوی مشهود بوده، شده است.

در این میان، برادر محمد العلاوی گفته است که نیروهای پلیس مصر معتقدند که عوامل و نیروهای وابسته به دولت اوکراین و شخص رئیس جمهور این کشور اقدام به قتل محمد العلاوی کرده اند. با این همه، انشتار خبر قتل محمد العلاوی، حامل 2 نکته مهم و قابل تامل است.

اولا، طرح این مساله که رئیس جمهور اوکراین در بحبوحه جنگ خونین کشورش با روسیه اقدام به خریداری یک ویلای اوکس 5 میلیون لاری در سواحل دریای سرخ در مصر کرده، تا حد زیادی تصویر زیلِنسکی در بحبوحه جنگ مذکور را مخدوش می کند و البته که اثرگذاری به شدت منفی را نیز بر افکار عمومی اوکراین در بحبوحه جنگ این کشور با روس ها خواهد داشت. زیلنسکی از نخستین روزهای آغاز جنگ اوکراین تا به امروز، همواره سعی داشته تا تصویر یک رهبر مقاوم و موفق و قهرمان را از خود به افکار عمومی اوکراین و همینطور جهان نشان دهد.

این در حالی است که افشاگری های اخیر علیه وی با محوریت خرید ویلای چند میلیون دلاری در مصر و یا طرح مسائل مختلف در مورد اراده وی جهت کسب تابعیت آمریکا، تا حد زیادی جلوه هایی تازه از شخصیت زیلنسکی را پیش چشم افکار عمومی اوکراین و جهان قرار می دهند که برونداد آن ها چیز جز تضعیف کلی اوکراین در بحوجه جنگ با روسیه نیست.

در عین حال، اشاره به این گزاره که به احتمال زیادی نیروهای وابسته به دولت اوکراین به خاک مصر نفوذ کرده‌اند و محمد العلاوی را به قتل رسانده اند نیز رویدادی منفی برای کیِف به شمار می رود و در صورت اثبات قطعی، می تواند تبعات بسیار منفی را برای آن از حیث واکنش های احتمالی دولت مصر نسبت به نقض حاکمیت ملی این کشور به دنبال داشته باشد.

نکته دوم اینکه آمریکا و مجموعه دولت های غربی از ابتدای جنگ اوکراین تا به امروز، میلیاردها دلار کمک مالی و تسلیحاتی را به اوکراین تخصیص داده اند و البته که در طی ماه های گذشته، گزارش های مختلفی در مورد سواستفاده برخی مقام های ارشد اوکراینی از کمک های مذکور نیز به گوش رسیده است. موضوعی که سبب شده تا در برخی موارد، دولت اوکراین از برکناری و پیگرد قضایی برخی مسوولان عالی رتبه این کشور نیز خبر دهد.

در عین حال، در مدت اخیر شاهد انتشار گزارش های مختلفی دال بر این مساله نیز بوده ایم که برخی ادوات نظامی و سلاح های ارسالی غرب به اوکراین، سر از دیگر مناطق جهان درآورده اند که این مساله هم جنجال های زیادی را برانگیخته است و موجب شده تا بسیاری از دولتمردان و دولت های غربی، نسبت به این مساله که آیا واقعا کمک های آنها به اوکراین در مسیر درست خود استفاده می شود، ابراز تردید کنند.

حال در این فضا، افشای خرید ویلای لوکس چند میلیون دلاری از سوی ولادیمیر زیلنسکی رئیس جمهور اوکراین و متعاقبا قتل روزنامه نگار مصری که اقدام به افشای این موضوع کرده، عملا بدبینی دولت های غربی به مقام های اوکراینی را به حد اعلای خود رسانده و این مساله می تواند در ادامه راه در چهارچوب ورابط و مناسبات دو طرف چالش ها و بحران های جدی و عدیده ای را ایجاد کند. موضوعی که البته نتایج قابل توجهی را نیز برای سرنوشت نهایی جنگ اوکراین به همراه خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه