English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

پشت‌پرده حملات صهیونیست‌ها به مراکز "آنروا" چیست؟

«صهیونیست‌ها مدعی هستند که حدود 50 درصد از پرسنل آژانس آنروا در غزه را افرادی تشکیل می‌دهند که نزدیکان درجه اولِ اعضای جنبش حماس هستند. از این‌رو، رژیم اشغالگر قدس هدف قرار دادن پرسنل این نیرو و مقرهای آن را مشروع می‌داند. این در حالی است که طرح این ادعا به‌شدت گمراه‌کننده و غلط است.»

پشت‌پرده حملات صهیونیست‌ها به مراکز "آنروا" چیست؟
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، از همان اوایل جنگ غزه تا به امروز که این جنگ به هشت ماهگی خود وارد شده، رژیم اشغالگر قدس به نحو گسترده‌ای هدف قرار دادن مراکز و پرسنل آژانس امداد و کاریابی پناهجویان فلسطینی موسوم به "آنروا" که یک نهاد رسمی وابسته به سازمان ملل متحد است را در دستور کار قرار داده است. در این راستا، گزارش‌های مختلفی از بمباران مقرهای آنروا و همچنین کشته شدنِ ده‌ها نفر از پرسنل آن منتشر شده است.

حتی در میانه جنگ غزه شاهد بودیم که شماری از کشورهای غربی تحت فشارهای رژیم صهیونیستی اقدام به قطع ارائه کمک‌های مالی خود به آژانس آنروا در غزه کردند. اقدامی که البته آنها در ادامه راه در مواجهه با نسل‌کشی صهیونیست‌ها در نوار غزه مجبور به عقب‌نشینی از آن شدند. با این همه، یک سوال مهم و محوری سر جای خود است؛ چرا صهیونیست‌ها مقرها و پرسنل آنروا را هدف قرار می‌دهند و استدلال اصلی و محوری آن‌ها برای مشروعیت‌بخشی به این اقدام چیست؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که اشغالگران صهیونیست این ادعای واهی را تاکنون بارها مطرح کرده‌اند که آژانس آنروا و کارکنان آن پیوندهای نزدیکی با جنبش حماس دارند. حتی رژیم اشغالگر قدس در یک موضع‌گیری متوهمانه تاکید کرده که آنروا در وقوع عملیات هفتم اکتبر با حماس همدست بوده است. این در حالی است که این استدلال از دو منظر غلط است.

اولا، صهیونیست‌ها مدعی هستند حدود 50 درصد از پرسنل آژانس آنروا را افرادی تشکیل می‌دهند که نزدیکان درجه اولِ اعضای جنبش حماس هستند. از این‌رو، رژیم اشغالگر قدس هدف قرار دادن پرسنل این نیرو و مقرهای آن را مشروع می‌داند. این در حالی است که باید توجه داشته باشیم اگر بخواهیم آن‌گونه که صهیونیست‌ها ادعا می‌کنند به ماجرا نگاه کنیم، با توجه به جمعیت محدود نوار غزه و اینکه جنبش حماس از حدود 40 هزار نیرو برخوردار است، تقریبا اغلب ساکنان نوار غزه یا بستگان درجه یک یا دو نیروهای جنبش حماس هستند.  

باید پرسید به‌راستی این موضوع چه مشروعیتی برای حمله به افرادی ایجاد می‌کند که کمک به مردم فلسطین را در دستورکار دارند؟ افرادی که جان خود را برای ارائه کمک به مردم آواره و زخم‌دیده غزه به خطر می‌اندازند و سازمان ملل متحد هشدار می‌دهد که آنروا، تنها نهاد امدادی این سازمان است که به نحوی فعال به مردم غزه کمک می‌کند. روند کمک‌رسانی که اگر متوقف شود، فجایع بزرگ‌تری را باید در ادامه راه در نوار غزه انتظار داشته باشیم.

دوم اینکه تقریبا اغلب ناظران و تحلیلگران به این مسئله اشاره دارند که رژیم اشغالگر قدس به‌واسطه هدف قرار‌دادن پرسنل و مقرهای آنروا، سعی دارد تا جای ممکن نوار غزه را به منطقه‌ای غیرقابل سکونت برای مردم آن تبدیل کند. در حقیقت در پسِ این اقدام، نابودسازی اندک امکاناتِ مطرح برای ارائه کمک به مردم غزه و زنده‌نگه‌داشتن امید به زندگی در آن‌ها است. معادله‌ای که کاملا در راستای منافع رژیم اشغالگر قدس و اهداف توسعه‌طلبانه نامشروع آن قرار دارد؛ مسئله‌ای که به نحو گسترده‌ای در عرصه بین‌المللی افشا شده و عملا به تیری تبدیل شده که از سوی اسرائیلی‌ها شلیک شده، اما در نهایت به قلب خودِ آن‌ها اصابت کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه