English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

افشای ۲ شوک بزرگِ حزب الله لبنان به رژیم صهیونیستی

«در بحبوحه تهدیدات مختلف صهیونیست ها جهت حمله گسترده به لبنان، جنبش حزب الله شوک های جدی را به صهیونیست ها تحمیل کرده است.»

افشای 2 شوک بزرگِ حزب الله لبنان به رژیم صهیونیستی
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، در روزهای اخیر شاهد تشدید فزاینده تنش ها میان حزب الله لبنان و رژیم اشغالگر قدس بوده ایم. در این راستا، از یک سو، حزب الله لبنان در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین و برای متوقف کردن کارزار جنگ و خونریزی صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، به نحوی فعال سایت های نظامی و دیگر مراکز حساس در مناطق شمالی فلسطین اشغالی را هدف قرار می دهد و در سوی دیگر، صهیونیست ها نیز ترور هدفمند فرماندهان حزب الله لبنان و البته بمباران مناطق جنوبی این کشور را در دستورکار قرار داده اند.

در این میان، ناتوانی رژیم صهیونیستی در برقراری امنیت در شمال فلسطین اشغالی موجب شده تا انتقادات جدی و گسترده ای از این رژیم مطرح شود.

منابع آگاه در اراضی اشغالی بارها اعلام کرده اند که در نتیجه حملات حزب الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی، بیش از 200 هزار صهیونیست آواره شده اند و البته که میلیاردها دلار خسارت به اقتصاد رژیم صهیونیستی و در عین حال، سایت های نظامی این رژیم وارد شده است. مسائلی از این دست سبب شده اند تا وقتی صهیونیست ها با تهدید و ترور نمی توانند به حملات حزب الله خاتمه دهند، راهی جز تهدید لبنان به انجام حملات سراسری و گسترده علیه این کشور را پیش روی خود نبینند.

درست به همین دلیل است که برخی منابع غربی و صهیونیست اعلام می‌کنند که حمله ارتش اسرائیل به لبنان رویدادی کاملا قریب الوقوع است. رویدادی که ظاهرا به ادعای منابع اسرائیلی، نهادهای نظامی و امنیتی رژیم اشغالگر قدس نیز آن را تصویب و تایید کرده اند. با این حال، در همین بحبوحه، حزب الله لبنان دو شوک بزررگ را به رژیم صهیونیستی وارد کرده است.

اولا، در مدت اخیر شاهد اقدام حزب الله لبنان در رونمایی از برخی موشک ها و سامانه های تسلیحاتی بوده ایم که پیشتر این جنبش از آن ها استفاده نکرده است. به طور خاص، حزب الله لبنان استفاده از موشک های الماس 2 و همچنین سامانه های پیشرفته پدافند هوایی که پهپادهای هرمس 900 اسرائیل را چهار مرتبه هدف قرار داده‌اند و یا جنگنده های اسرائیلی را از حریم هوایی لبنان فراری می دهند، مورد استفاده قرار داده است. موضوعی که با بازخوردهای گسترده ای در اراضی اشغالی رو به رو شده و بهت و شوک جدی را در میان مسوولان ارشد صهیونیست در مورد توانمندی های تسلیحاتی و نظامی حزب الله لبنان ایجاد کرده است.

در این رابطه، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان نیز به صراحت گفته است که حزب الله هر آنچه از تسلیحات و ادوات نظامی باید داشته باشد را دارد و هر آنچه باید به لبنان می رسید، رسیده است.

دوم اینکه حزب الله لبنان به تازگی در اقدامی معنادار، از نفوذ یک پهپاد خود به حریم هوایی بندر راهبردی حیفا خبر داده است. پهپادی که اقدام به تصویربرداری از سایت های حساس در بندر حیفا کرده و منابع اسرائیلی نیز صحت تصاویر آن که در رسانه‌های نزدیک به حزب الله لبنان منتشر شده را تایید کرده اند.

معادله ای که نشان می دهد حزب الله لبنان از اشراف اطلاعاتی دقیقی بر مراکز حساس صهیونیست ها برخوردار است و در این رابطه دست برتر را دارد. موضوعی که صهیونیست ها از آن بی اطلاع بودند و در صورت وقوع سناریو جنگ افروزی اسرائیل علیه لبنان، می تواند شرایط بسیار سخت و دشواری را برای رژیم اشغالگر قدس ایجاد کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه