English

سازمان ملل:

بیش از ۲۰۰ امدادگر در نوار غزه کشته شده‌اند

مسئول دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه (OCHA) در نوار غزه تصریح کرد که بیش از ۲۰۰ امدادگر از ۷ اکتبر در غزه کشته شده‌اند.

بیش از ۲۰۰ امدادگر در نوار غزه کشته شده‌اند
به گزارش خبرگزاری موج

، یاسمینا گرادا، مسئول دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه در غزه در کنفرانسی مطبوعاتی تصریح کرد: وضعیت غزه بسیار جدی است و نمی‌توان آن را با اعداد اندازه‌گیری کرد؛ طوری که به منطقه ناامن برای هر کسی تبدیل شده است.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وی می‌افزاید: در غزه، من داستان‌های دست‌اولی را شنیدم و دیدم که تا آخر عمر مرا آزار خواهند داد.

وی با اشاره به مشکلاتی که تیم‌ها در ارائه کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان با آن مواجه هستند، گفت: بسیاری نیازهای مردم به غذا، سرپناه، مراقبت‌های بهداشتی و سایر نیازهای اولیه هم برای آنها حاصل نشده است.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه، به‌ویژه ۲ استان غزه و استان شمالی، در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه