English

رهبر کودتاچیان در بولیوی بازداشت شد

در پی وقوع کودتای ناکام در بولیوی علیه رئیس‌جمهور، رهبر کودتاچیان بازداشت و با اتهامات مرتبط با تروریسم روبرو شد. طی این ناآرامی، دست‌کم ۹ تن بر اثر اصابت گلوله زخمی شدند.

رهبر کودتاچیان در بولیوی بازداشت شد
به گزارش خبرگزاری موج

، تلویزیون بولیوی از بازداشت ژنرال «خوآن خوزه زونیگا» فرمانده کل سابق ارتش بولیوی به اتهام تلاش برای کودتا علیه لوئیس آرسه، رئیس‌جمهور بولیوی خبر داد. تحقیقات در این رابطه آغاز شده است و این رهبر کودتاچیان با اتهامات مرتبط با تروریسم مواجه شده است.

پیشتر اخباری از تجمع نظامیان ارتش در میدان مرکزی بولیوی که محل قرار گرفتن نهادهایی دولتی است، منتشر شده بود. رئیس‌جمهور بولیوی خواستار احترام به دموکراسی شده و تحولات جاری در میدان مذکور را «کودتا» خواند. او همچنین پذیرایی سوگند روستای جدید ارتش، نیروی هوایی و نیروی دریایی کشورش در بحبوحه کودتا شد. تحقیقات کیفری علیه این نظامی خاطی و دیگر مشارکت‌کنندگان آغاز شده است.

وزیر دفاع بولیوی هم در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: اوضاع در نیروهای مسلح بولیوی پس از کودتای روز چهارشنبه تحت کنترل کامل است. ما بر نیروهای مسلح، کنترل کامل و مطلق داریم. اکنون به لطف فرماندهی نظامی، همه چیز تحت کنترل است. تحقیقات غیرنظامی و نظامی آغاز خواهد شد. می‌خواهم به شهروندان بگویم که به زندگی آرام بازگردند.

روزنامه «ال دبر» روز چهارشنبه گزارش داد که یک تانک وارد قلمرو کاخ ریاست جمهوری در لاپاز موسوم به «پالاسیو کماودو» شده است. رسانه‌های محلی هم حضور نظامیان در میدان موریلو، میدان مرکزی شهر که ساختمان‌های دولتی در آن واقع شده‌اند، را گزارش دادند.

«اوو مورالس» رئیس‌جمهور پیشین بولیوی از تلاش برای کودتا به رهبری خوان خوزه زونیگا خبر داد. زونیگا در اظهاراتی در رابطه با کودتا علیه لوئیس آرسه گفت: ما نارضایتی خود را از وضعیت موجود - از وضعیت نیروهای مسلح وطن و از ارتشی که این وطن را ساخته است - بیان می‌کنیم ... ما بار دیگر وطن‌مان را باز پس خواهیم گرفت. تخریب وطن‌مان بس است.

وی در پاسخ به اینکه آیا قصد دارد ترکیب دولت را تغییر دهد، مدعی شده بود از اقدامات امروز، کابینه جدیدی از ورزا شکل خواهد گرفت. زونیگا گفت: مطمئنا [کابینه] تغییر خواهد کرد. کشور ما، دولت ما، نمی‌تواند به این شکل ادامه دهد و آن‌ها هر کاری که بخواهند انجام دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه