English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

پشت پرده جوسازی اخیر رویترز علیه ایران چه بود؟

«به تازگی خبرگزاری رویترز در گزارشی جنجالی، ادعاهای تازه ای را با محوریت توسعه توان موشکی و پهپادی کشورمان مطرح کرده است.»

پشت پرده جوسازی اخیر رویترز علیه ایران چه بود؟
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز، هدفِ انواع و اقسام حملات و جنجال سازی های سیاسی و رسانه ای جهان غرب و متحدان بین المللی آن ها بوده است. در این چهارچوب، قدرت های غربی سعی داشته اند تا به هر شکل ممکن، امواج رسانه ای و تبلیغاتی را علیه کشورمان به راه بیندازند و از این رهگذر، منافع مطلوب خود را علیه ایران به پیش برانند.

با این حال، چالش اصلی غرب در رابطه با کشورمان این بوده که ایران با تاکید بر مقاومت و باج ندادن به قدرت‌های استکباری، همواره از منافع ملی خود دفاع کرده است. در این راستا، به تازگی شاهد یک جوسازی جدید قدرت‌های غربی علیه کشورمان بوده ایم. ماجرا از این قرار است که خبرگزاری رویترز در گزارشی که به تازگی منتشر شده، با انتشار برخی عکس های ماهواره ای مدعی شده که کشورمان در حال ایجاد برخی تاسیسات مرتبط با ساخت موشک های بالستیک و پهپادها در نزدیکی تهران است.

معادله ای که در نوع خود می تواند به تقویت قدرت موشکی و پهپادی کشورمان و البته قدرتمند تر شدنِ نیروهای متحد کشورمان در سطح منطقه ختم شود. از این رو، در رابطه با جوسازی تبلیغاتی بی پایه و اساس رویترز علیه کشورمان توجه به 2 نکته ضروری به نظر می رسد.

اولا، توسعه توانمندی های متعارف نظامی، یکی از حقوق اصلی و ابتدایی دولت ها در اقصی نقاط جهان است. به بیان ساده تر، این موضوع یک حق است و دیگران را نمی توان از حقوقشان محروم کرد و یا حقشان را به آنها اعطا کرد. از این رو، اساسِ استدلال های جریان های سیاسی و رسانه ای غربی در مورد توسعه توانمندی های متعارف نظامی کشورمان و ارائه تصویری سیاه از آن، غلط و نادرست و کاملا مغرضانه است.

در جهان امروز ثابت شده که ملت های ضعیف راهی جز تن دادن به خواست های قدرت های جهانی ندارند و ایران در مقام یک بازیگر مهم منطقه ای، توسعه قدرت نظامی و تسلیحاتی متعارف و قانونی خود را نکته ای می‌داند که به هیچ عنوان نباید از آن یک قدم عقب نشست. کما اینکه پیشتر نیز در چندین نوبت مقام معظم رهبری در موضع گیری های خود بر ضرورت تقویت قدرت نظامی کشورمان تاکید داشته اند.

دوم اینکه سال هاست که رسانه های غربی با طرح انواع و اقسام استدلال ها، انگشت اتهامشان را به سمت دیگر رسانه های جریان های رقیب با خود گرفته و آن ها را به مثابه کنشگرانی غیرمستقل تصویرسازی کرده اند. در حقیقت آن ها سعی داشته اند تا خود را به مثابه الگوی درست و حقیقی رونامه نگاری و یا فعالیت درست رسانه‌ای معرفی کنند. این در حالی است که همین رسانه ها بارها و بارها نشان داده اند که کاملا خودشان یک پایِ جوسازی‌های تبلیغاتی و سیاسی جهان غرب علیه دیگر کنشگران بین المللی هستند.

موضوعی که به ویژه در مورد خبرگزاری رویترز بارها قابل مشاهده بوده است و این رسانه خود در مقام یک بازوی جنگ تبلیغاتی جهان غرب و قدرت های غربی علیه ایران وارد میدان و اقدام شده است. معادله ای که در نوع خود ضرورت آگاهی افکار عمومی در مواجهه با مسائلی از این دست را بیش از پیش برجسته می سازد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه