English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

۲ نکته در مورد حمله پهپادی معنادار انصارالله یمن به تل‌آویو

«انصارالله یمن به تازگی با انجام یک حمله پهپادی به شهر تل‌آویو در عمق اراضی اشغالی، رژیم صهیونیستی را در یک شوک بزرگ فرو برده است. حمله ای که حامل پیام های معنادار و البته هشدار آمیزی به صهیونیست‌ها است.»

2 نکته در مورد حمله پهپادی معنادار انصارالله یمن به تل‌آویو
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، سرزمین های اشغالی به تازگی با یک شوک بزرگ از جانب انصارالله یمن رو به رو شده است. شوکی که بسیاری آن را حامل پیام ها و پیامدهای معناداری ارزیابی می کنند. ماجرا از این قرار است که مقاومت اسلامی یمن با یک پهپاد مدرن خود موسوم به "یافا"، توانسته به شهر تل آویو در عمق اراضی اشغالی حمله کند.

حمله ای که به هلاکت یک نفر و زخمی شدن 8 تن دیگر انجامیده و البته که تحلیل و تفسیرهای مختلفی با محوریت این حمله معنادار و البته تکان دهنده علیه رژیم اشغالگر قدس مطرح می شود. تکانه های این حمله برای رژیم اشغالگر قدس به قدری جدی بوده که شاهد بوده ایم طبق معمول از طریق سیاست سانسور و لاپوشانی واقعیت ها با آن برخورد نکرده اند و به نحوی جدی در شوک و بهت ناشی از این حمله هستند.

با این همه، این حمله حداقل حامل 2 پیام مهم و معنادار است.

اول اینکه این حمله بار دیگر نشان داد که مقاومت اسلامی یمن از ظرفیت ها و قابلیت های نظامی قابل توجهی برخوردار است که بخش اعظم آن ها هنوز رونمایی نشده و این ظرفیت ها می توانند ضربات مهلکی را به رژیم اشغالگر قدس وارد کنند. البته که کلیه اعضای محور مقاومت از وضعیتی مشابه برخوردارند و می توانند چالش‌های جدی را برای صهیونیست ها در ادامه راه ایجاد کنند. معادله ای که در دلِ خود این پیام را به رژیم صهیونیستی می رساند که جریان مقاومت در منطقه می تواند نوعی توازن راهبردی را علیه این رژیم ایجاد کند و منتظر نمی‌ماند که صهیونیست ها هر خط قرمزی را در سطح منطقه نقض کنند و به حقوق ملت های منطقه بدون هرگونه اعتراض خارجی تعدی نمایند.

حمله پهپادی مقاومت یمن به اراضی اشغالی در شرایطی صوت گرفت که رژیم اشغالگر قدس وارد دهمین ماه از کارزار قتل و جنایت خود در نوار غزه شده و البته که تهدیدات مختلفی را مبنی بر حمله به لبنان و ویران کردن این کشور نیز مطرح می سازد. حال حمله پهپادی مقاومت یمن به اراضی اشغالی، این پیام را به صهیونیست ها رساند که در صورت ماجراجویی های بیشتر، شوک های تکان دهنده ای نیز علیه رژیمشان در راه خواهد بود.

دوم اینکه مقاومت اسلامی یمن با حمله  پهپادی موفق به شهر راهبردی تل آویو در اراضی اشغالی، به نوعی دولت نتانیاهو را نیز بیش از پیش در مرکز هدفِ فشارهای گسترده سیاسی و اجتماعی در عمق اراضی اشغالی قرار داد. در حقیقت، این حمله هم بار دیگر آبرو و اعتبار ادعایی بین المللی صهیونیست ها را خدشه دار کرد و هم به یک چالش بزرگ برای دولت نتانیاهو جهت پیشبرد دستورکارهای داخلی اش تبدیل شده است.

معادلاتی که همه و همه در نهایت بر تضعیف موضع رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی و البته مهار شدن جاه‌طلبی‌ها و تجاوزکاری هایش در سطح منطقه، اثرگذاری جدی خواهند داشت. اساسا به همین دلیل است که برخی از تحلیلگران بر این باورند که حمله پهپادی معنادار مقاومت یمن به تل آویو را باید حمله ای هشدار دهنده به رژیم اشغالگر قدس در مورد تحرکات آتی آش و در حقیقت نوعی اتمام حجت با صهیونیست ها ارزیابی کرد. حمله ای که مقام های ارشد سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی به خوبی پیام آن را دریافت کرده اند.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه