English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

کامالا هریس و مسیر دشوار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا

«بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که کامالا هریس به عنوان جانشین جو بایدن در انتخابات 2024 آمریکا، با چالش های جدی رو به رو است که فائق آمدن بر آن ها توسط وی در یک مدت زمان کوتاه میسر نیست.»

کامالا هریس و مسیر دشوار انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، مدت زمان زیادی از اقدام جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا در زمینه اعلام رسمی کناره گیری اش از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا نمی گذرد. موضوعی که بسیاری آن را تحت تاثیر مشکلات جدی سلامت فیزیکی و فکری رئیس جمهور آمریکا و در عین حال، تشدید فشارهای چهره ها و جریان های سیاسی برجسته حزب دموکرات به بایدن جهت کناره گیری از روند رقابت های انتخاباتی ارزیابی می کنند. در این راستا، بایدن در نامه اعلام کناره گیری از انتخابات 2024 آمریکا، به صراحت از کامالا هریس معاون کنونی خود و کارزار وی در جریان انتخابات مذکور حمایت کرده است.

البته که پیشتر نیز بسیاری از ناظران و تحلیلگران به این مساله اشاره داشتند که در صورت کناره گیری بایدن از رقابت های انتخاباتی، محتمل ترین گزینه برای جایگزینی او، کامالا هریس است. با این همه، باید اذعان کرد که کامالا هریس در مسیر رقابت های انتخاباتی در آمریکا با چالش ها و موانع جدی و عدیده ای رو به رو است. شاید مهمترین چالش وی در این رابطه این باشد که او باید رایزنی های گسترده ای را با چهره ها و جریان ها و طیف‌های سیاسی مختلف در قابل حزب دموکرات انجام دهد تا روند حمایت ها از خود در این حزب در انتخابات پیش روی آمریکا را تا جای ممکن منجسم و یکدست کند.

باید توجه داشت که کامالا هریس از موقعیتی شبیه به بایدن یا اوباما و یا حتی هیلاری کلینتون در حزب دموکرات برخوردار نیست و تجربه کمتر وی در قالب فعالیت های سیاسی، موانع زیادی را پیش رویش در زمینه بسیج هر چه بیشتر حمایت های حزبی از او در چهارچوب رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار می دهد. به هر حال، حزب دموکرات نیز یک حزبِ یکدست نیست و کار کردن با جریان های مختلف مطرح در این حزب به هیچ عنوان کار ساده ای نیست. نکته دیگری که در قالب کارزار انتخاباتی کامالا هریس باید مورد توجه باشد این است که او عملا در یک شرایط فوق العاده و اورژانسی وارد میدان شده و از زمان لازم برای ایجاد هماهنگی ها در کارزار انتخاباتی اش برخوردار نیست.

شاید اگر یک سال قبل بایدن از روند رقابت های انتخاباتی آمریکا کناره گیری می کرد و کامالا هریس از آن زمان به عنوان نامزد نهایی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری کشورش معرفی می شد، وی بهتر می توانست شرایط را به نحوی مدیریت کند که در راستای منافع او باشد. با این حال، کمتر از 3 ماه به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا باقی مانده و کامالا هریس هر کاری هم که بکند، نمی تواند تمامی طرح و برنامه‌های خود را در قالب سخنرانی ها و یا شرکت در نشست های انتخاباتی در اقصی نقاط آمریکا به راحتی پیش برد.

موضوعی که عملا وی را از بخش قابل توجهی از ظرفیت های رقابت های انتخاباتی اش محرو می سازد. از این رو، بیراه نیست اگر بگوییم مسیر کامالا هریس در قالب رقایت های انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا بسیار پُر‌دست‌انداز است و وی به این راحتی ها قادر به کنترل و مدیریت شرایط نخواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه