English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

۳ پیام رودستِ بزرگ حماس به رژیم صهیونیستی

«برخی رسانه های اسرائیلی به تازگی از ساختار پیچیده تونل های حماس در نوار غزه ابراز شگفتی کرده اند. موضوعی که نشان می دهد تا چه اندازه درک و برداشت پیشین اسرائیل در مورد شبکه تونل های زیرزمینی مقاومت فلسطین سطحی بوده است.»

3 پیام رودستِ بزرگ حماس به رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج؛ بیش از 10 ماه از کارزار قتل و جنایت صهیونیست ها در نوار غزه می گذرد. بر اساس آمارهای رسمی، تاکنون بیش از 100 هزار غیرنظامی فلسطینی در نتیجه حملات رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه، شهید، مجروح و یا مفقود شده اند.

در این راستا، دیوان بین المللی دادگستری در حال رسیدگی به پرونده ارتکاب به جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی از سوی صهیونیست ها در نوار غزه است و هیچ بعید نیست که در آینده نزدیک شاهد صدور حکم بازداشت بین‌المللی مقام های ارشد سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر قدس باشیم. البته که نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد نیز به واسطه رفتارهای جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ غزه، این رژیم را به عنوان رژیمی کودک‌کُش و زن‌ستیز معرفی کرده اند و ارتش رژیم اشغالگر قدس هم در فهرست سیاه ارتش های جنایتکار و جانی در جهان گنجانده شده است.

با این همه، نکته قابل تامل در رابطه با جنگ غزه این است که علی رغم تمامی جنایات صهیونیست ها، این رژیم نتوانسته به هیچکدام از اهداف خود در نوار غزه دست یابد. نه گروه های مقاومت فلسطینی نابود شده اند و نه اسرائیل توانسته اسرای خود را بدون مذاکره با جریان مقاومت فلسطین آزاد کند. با این همه، به تازگی شاهد وارد آمدن یک شوک جدی و بزرگ به اشغالگران اسرائیلی بوده ایم که شبکه 12 اسرائیل به آن به نحوی ویژه پرداخته است.

ماجرا از این قرار است که برخی مقام های ارشد نظامی اسرائیلی در گفتگو با شبکه 12 اسرائیل اعتراف کرده اند که به هیچ عنوان انتظار شبکه تونل های پیشرفته حماس در نوار غزه را نداشته اند. شبکه ای که طولانی و البته در هم‌تنیده است و تونل های مختلف در نوار غزه با یک مهندسی قابل توجه به یکدیگر متصل هستند. معادله ای که کار را برای اسرائیل به شدت سخت کرده و در نوع خود، تلفات سنگینی را نیز به این رژیم در بحبوحه نبرد با جریان مقاومت فلسطین وارد کرده است.

اساسا به همین دلیل است که گاه و بیگاه شاهدیم برخی از نشریات معتبر غربی در گزارش های خود به این مساله اشاره می کنند که هنوز ساختار تونل های زیرزمینی حماس دست نخورده و سالم است و حماس از طریق همین تونل هاست که ضربات سنگینی را به رژیم اشغالگر قدس وارد می کند. مسائلی از این دست در نوع خود حامل این پیام مهم و راهبردی هستند که نادانسته های صهیونیست ها در مورد جریان مقاومت فسلطین در مقایسه با دانسته هایشان به شدت کمتر است.

موضوعی که در نوع خود آینده سیاه و نه چندان روشنی را پیش روی رژیم اشغالگر قدس در رابطه با تداوم کارزار قتل و جنایتش در نوار غزه قرار داده است و البته که این مساله به یک کابوس و وحشت بزرگ برای صهیونیستها تبدیل شده است.

جدای از این ها، اینکه می بینیم رژیم صهیونیستی با طیف گسترده ای از سازمان های اطلاعاتی اش از ساختار تونل های زیرزمینی حماس شوکه می شود، نشان از آن دارد که تا چه اندازه اُبهت ادعایی اسرائیل، پوشالی و ساختگی است و این رژیم در پسِ پرده از ضعف ها و کبودهای جدی رنج می برد. معادلاتی که همه و همه این مساله را به ذهن متبادر می کنند که میان قدرت واقعی صهیونیست ها و ادعاهای آن ها در  این حوزه، فاصله از زمین تا آسمان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه