English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

پشت پرده توطئه جدید صهیونیست‌ها علیه حزب الله لبنان چیست؟

«به تازگی رژیم اشغالگر قدس بر شدت تلاش های خود جهت نسبت دادن حمله موشکی به مجدل شمس در جولان اشغالی به حزب الله لبنان افزوده است. رویدادی که از در پیش بودن سناریوهای قابل توجه از سوی این رژیم در آینده نزدیک خبر می دهد.»

پشت پرده توطئه جدید صهیونیست‌ها علیه حزب الله لبنان چیست؟
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، به تازگی شاهد یک اتفاق معنادار در عمق اراضی اشغالی بوده ایم. ماجرا از این قرار است که یک موشک در شهرک مجدل شمس واقع در جولان اشغالی منفجر شده و موجب کشته‌شدن دست کم 14 صهیونیست و زخمی شدن چند تن دیگر شده است.

رویدادی که با مانور گسترده رسانه های منطقه ای و بین المللی همراه شده و تحلیل و تفسیرهای مختلفی با محوریت آن مطرح می شود. در این راستا، رژیم اشغالگر قدس مدعی شده که موشک شلیک شده، از سوی حزب الله لبنان بوده اما حزب الله به طور رسمی این موضوع را رد کرده و تاکید نموده است که سامانه های پدافندی صهیونیست ها شلیک اشتباه داشته اند و این جنبش نقشی در رویداد مذکور نداشته است.

البته که این روایت حزب الله لبنان مورد تایید شماری از نشریات صهیونیست نظیر اسرائیل هیوم نیز بوده است. با این حال، رژیم اشغالگر قدس همچنان بر روایت سازی های خود با محوریت واقعه مجدل شمس تاکید دارد و تهدید کرده که حمله ای بزرگ و گسترده به لبنان را در دستورکار دارد. با این همه، در تحلیل رویداد مجدل شمس، توجه به 2 نکته ضروری به نظر می رسد.

اول اینکه باید توجه داشته باشیم که حمله به مجدل شمس هیچ نفع و دستاوردی ر ا برای حزب الله لبنان به همراه ندارد. ساکنان مجدل شمس عمدتا سوری و از حامیان نظام سیاسی سوریه و محور مقاومت هستند. از این رو، حمله حزب الله لبنان به مجدل شمس عملا به معنای حمله به یکی از پایگاه های حمایتی محور مقاومت است. موضوعی که تمسک حزب الله به آن به هیچ عنوان منطقی نیست.

این در حالی است که اسرائیل از نسبت دادن این حمله به حزب الله منافع زیادی را کسب می کند. به طور خاص این رژیم از این رهگذر می تواند در جبهه مقاومت شکاف بیندازد و ساکنان مجدل شمس را به زعم خود قانع کند که رژیم صهیونیستی حامی و مدافع آن ها است. مساله ای که می تواند به ادغام ساکنان این منطقه در سازوکارهای حکمرانی اراضی اشغالی کمک فراوانی کند.

دوم اینکه سابقه تاریخی صهیونیستها حاکی از این مساله است که آن ها در بحبوحه وقوع تحولات مهم در جهان که توجه افکار عمومی را به خود جلب می کنند، نظیر بازی های المپیک، طرح و برنامه های خود را علیه ملت‌های منطقه دنبال می کنند. به عنوان مثال، در سال 2006 میلادی و در بحبوحه برگزاری جام جهانی فوتبال در آلمان شاهد بودیم که صهیونیست ها به لبنان حمله کرده و جنگ 33 روزه را به راه انداختند.

در چندین مورد دیگر نیز صهیونیست ها رویکرد مشابهی را در پیش گرفته و با استفاده از تمرکز توجهات جهانی به رویدادهای مهم ورزشی و سرگرمی جهان، سعی داشته اند تا کارزار جنگ و نسل کشی خود را علیه ملت های منطقه به پیش برند. از این رو، هیچ بعید نیست که با آغاز بازیهای المپیک 2024 در پاریس نیز با سناریوسازی‌های مشابه صهیونیست ها جهت حمله به لبنان رو به رو باشیم. رویدادی که آگاهی و توجه عمومی را می طلبد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه