English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

۲ نکته در مورد پیروزی نیکلاس مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا

«دولت آمریکا تنها اندکی پس از شکست جریان مطلوب خود در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، بار دیگر سیلی از شانتاژ و جوسازیهای تبلیغاتی را علیه این کشور به راه انداخته است.»

2 نکته در مورد پیروزی نیکلاس مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، به تازگی شاهد برگزاری انخابات ریاست جمهوری ونزوئلا و پیروزی نیکلاس مادورو در این انتخابات بوده ایم. مادور پیشتر نیز برای دو دوره رئیس جمهور ونزوئلا بوده است. در این راستا، تنها اندکی پس از اعلام رسمی پیروزی مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا و شکست رقیب غرب‌گرای وی در این انتخابات، شاهد تحرکات قابل تاملی در این کشور بوده ایم.

به طور خاص، جریان اپوزیسیون ونزوئلا بر این مساله تاکید دارد که در جریان انتخابات تقلب شده و البته که دولت آمریکا نیز به عنوان حامی اصلی جریان اپوزسیون ونزوئلا به این مساله اشاره داشته که دولت ونزوئلا باید نتیجه واقعی انتخابات این کشور را اعلام کند. در این میان، همچون دوره پیشین انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، برخی کشورهای جهان از پذیرش نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، بر پایه تحریکات قدرت های غربی طفره رفته و آن را نپذیرفته اند.

از این رو، در تحلیل نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری ونزئلا و تحولات پس از آن، توجه به 2 نکته ضروری به نظر می رسد.

اول اینکه اقبال قابل توجه مردم ونزوئلا به دولت ضدآمریکایی این کشور، آن هم در شرایطی که ونزوئلا در منطقه آمریکای لاتین به عنوان حیات خلوت سنتی آمریکا قرار دارد، در نوع خود بایستی در ادامه اوج گیری جریان های ضدآمریکایی و ضدغربی در این منطقه تحلیل و ارزیابی شود. در سال های گذشته شاهد اوج گیری طیف قابل توجهی از جریان های سیاسی و دولت های ضدآمریکایی در منطقه آمریکای لاتین بوده ایم.

جریان ها و دولت هایی که همه و همه برآمده از سرخوردگی ملت های منطقه آمریکای لاتین از سیاست های ناعادلانه واشینگتن بوده اند و در حقیت، مردم این منطقه به خوبی متوجه شده اند که آمریکا جز به استعمار و استثمار آن ها نمی اندیشید. در این راستا، عجیب نیست که می بینیم جریان های غربگرا در این قبیل کشورها، به شدت ضعیف شده اند و از قابلیت های چندانی برخوردار نیستند.

دوم اینکه دولت های غربی و به طور خاص آمریکا، همواره خود را مدافع دموکراسی و آزادی معرفی کرده و می‌کنند با این حال در بحبوحه تحولاتی نظیر انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا و شکست خود و نیروهای نزدیک به خودشان در این انتخابات، کاملا این قبیل ادعاهایشان را فراموش کرده و با استفاده از حربه های سیاسی و تبلیغاتی و حتی تحریک جنگ و درگیری، بر آن هستند تا به اهداف و منافع خود دست یابند.

تاکتیک و رویکردی که تاکنون در مورد کشورهای مختلف جهان مورد استفاده قرار گرفته و خود به یک جلوه عینی از عدم تعهد غرب به شعارهای ادعایی اش تبدیل شده است. به بیان ساده تر، رویکردهای دولت آمریکا به مواردی نظیر انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا نشان دهنده این مساله است که اساسا فاصله میان شعارهای ادعایی دولت آمریکا در مورد مسائلی نظیر آزادی و دموکراسی و آنچه در عمل از خود نشان می دهد، از زمین تا آسمان است و قدرت های غربی در این حوزه با تضادها و استانداردهای دوگانه قابل توجهی دست و پنجه نرم می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه