English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

رمزگشایی از لایه های پنهان ترور اسماعیل هنیه در تهران

«واقعه ترور شهید هنیه به دست صهیونیست ها در قالب یک عملیات تروریستی در تهران، لایه های پنهانی نیز دارد که توجه به آن ها کاملا ضروری به نظر می رسد.»

رمزگشایی از لایه های پنهان ترور اسماعیل هنیه در تهران
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، مدت زمان زیادی از واقعه شهادت "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران نمی گذرد. رویدادی که با مهندسی یک عملیات تروریستی در خاک کشورمان صورت گرفت و البته که موجی از انتقادات بین المللی را متوجهِ رژیم اشغالگر قدس کرده است. در این راستا، مقام‌های ارشد کشورمان به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی به صراحت اعلام کرده اند خونخواهی اسماعیل هنیه به عنوان فردی که میهمان کشورمان بود، وظیفه و حق ایران است.

مساله ای که موجی از وحشت را در اراضی اشغالی به راه انداخته و بر اساس گزارش های مختلف، آمریکایی ها و متحدان منطقه‌ایشان سیلی از رایزنی ها را با هدف قانع کردن ایران جهت پاسخ ندادن به اقدام تروریستی اخیر صهیوونیست ها را به راه انداخته اند و در دستورکار قرار داده اند. با این همه، باید توجه داشته باشیم که در واقعه ترور شهید اسماعیل هنیه، 2 نکته و لایه پنهان نیز وجود دارد که توجه به آن ها ضروری به نظر می رسد.

اول اینکه ترور رئیس دفتر سیاسی حماس توس صهیوونیست ها در تهران، محصول هماهنگی جدی و همه جانبه رژیم اشغالگر قدس با دولت آمریکا بوده است. به بیان ساده تر، ساده لوحانه است اگر تصور کنیم که صهیونیست‌ها صرفا با ابتکار شخصی خود دست به یکچنین حرکتی زده اند.

فراموش نکنیم که رژیم اشغالگر قدس اساسا این ظرفیت برخوردار نیست که بدون هماهنگی با آمریکا، اقدامات اینچنیتی را که تبعات وخیم و گسترده ای را به همراه دارند، عملیاتی کند. این گزاره زمانی بیش از پیش تایید و برجسته می شود که توجه داشته باشیم در جریان سفر اخیر نتانیاهو به آمریکا، شمار قابل ملاحظه ای از رسانه‌های غربی و صهیونیستی به صراحت به این نکته اشاره داشتند که نتانیاهو برخی چراغ سبزها را ازواشینگتن جهت انجام تحرکاتی در منطقه دریافت کرده است. موضوعی که یکی از نمودهای عینی خود را در قالب واقعه ترور شهید هنیه در تهران به نمایش گذاشته است.

البته که در ماه های گذشته که شاهد جنگ غزه نیز بوده‌ایم، صهیونیست ها صرفا با حمایت های مالی و تسلیحاتی دولت آمریکا بوده که توانسته اند به کارزار قتل و نسل کشی خود در نوار غزه ادامه دهند. از این رو، چراغ سبز آمریکا به عملیات تروریستی اخیر صهیونیست ها در تهران را نباید نادیده گرفت.

دوم اینکه عملیات ترورسستی اخیر رژیم اشغالگر قدس در تهران و به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، عملیاتی بوده که نتانیاهو در مقام نخست وزیر رژیم صهیونیستی، آن را در راستای منافع کوتاه مدت خود تعریف کرده است. در حقیقت، نتانیاهو که در جبهه های جنگ غزه دست های خود را خالی می‌بیند، با اقداماتی نظیر ترور شهید هنیه به دنبال دستاوردسازی برای خود و تداوم حضورش در صحنه قدرت اراضی اشغالی است.

با این حال، مساله اصلی این است که این قبیل اقدامات مذبوحانه، در میان مدت و بلند مدت، کاملا به ضرر صهیونیست ها هستند و روند فروپاشی رژیم جعلیشان را تا حد زیادی تسریع می کنند. معادله ای که در نوع خود حاکی از این واقعیت است که رژیم صهیونیستی به نقطه ای از بحران و چالش رسیده که برای بقایش نیاز به دستاوردسازی های پرهزینه برای خود دارد. مساله ای که بسیاری از صاحب نظران مسائل راهبردی نیز به آن اشاره داشته اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه