English

اسرائیل به ساکنان محله‌های شهر غزه و خان یونس دستور تخلیه داد

در سیصد و دهمین روز جنگ، رژیم صهیونیستی به جنایت‌های خود علیه مردم غزه و حملاتش علیه این منطقه ادامه می‌دهد. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین بامداد یکشنبه از ساکنان تعدادی از محله‌های شهر غزه در مرکز و نیز مناطقی در خان یونس در جنوب نوار غزه خواست این محله‌ها را تخلیه کنند زیرا قصد هدف قرار دادن آنها را دارد.

اسرائیل به ساکنان محله‌های شهر غزه و خان یونس دستور تخلیه داد
به گزارش خبرگزاری موج

، در بیانیه‌ای که ارتش اشغالگر منتشر کرده، آمده است: «درخواست فوری از ساکنانی که هنوز محله‌های مرکز شهر، شیخ ناصر، بربخ و معن را در بلوک‌های (۵۳، ۵۴، ۵۵، ۱۰۳) تخلیه نکرده‌اند، داریم که این محله‌ها را تخلیه کنند زیرا ارتش با قدرت علیه عناصر (مقاومت) در این مناطق کار خواهد کرد.»

ارتش در این بیانیه مدعی شد: «برای امنیت خود باید فورا این مناطق را تخلیه و به سمت پناهگاه‌های منطقه بشردوستانه بروید.»

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرد: «گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس به شلیک موشک از این مناطق به سمت غلاف غزه (جنوب) ادامه می‌دهند.»

دفاع مدنی در غزه نیز به تلویزیون العربی گفت که تعداد زیادی از ساکنان از شهر غزه و شمال آن به خاطر تهدید بمباران کوچ کردند.

نیروهای اشغالگر همچنین به ساکنان محله الجلاء در شمال خان یونس در جنوب نوار غزه دستور تخلیه دادند تا برای انجام عملیات نظامی در این منطقه آماده شوند ظاهراً بهانه‌شان برای این عملیات، شلیک موشک به سمت اسرائیل از این محدوده بوده و به زعم خود می‌خواهند زیرساخت‌های نظامی حماس در این منطقه را هدف قرار دهند.

در این راستا تهدیداتی از سوی اشغالگران برای تخلیه بخش بزرگی از خان یونس در جنوب نوار غزه وجود دارد. به این ترتیب ارتش رژیم صهیونیستی جنایت‌های خود را در شهر خان یونس افزایش داده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملاتی را به شهرک القراره در شمال شرق خان یونس انجام دادند. در حمله رژیم صهیونیستی به مناطق شرق خان یونس ۶ تن شهید شدند.

در این راستا بعد از تهدیدات رژیم صهیونیستی برای بمباران مناطقی از شرق خان یونس خانواده‌های فلسطینی خروج از این مناطق را آغاز کردند.

همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملات شدیدی را به شهرک بنی سهیلا در شرق خان یونس انجام دادند. همچنین با ایجاد کمربندهای آتش، ساختمان‌های مسکونی در مرکز این شهرک را هدف قرار دادند.

به گفته منابع فلسطینی در حمله صبح امروز یکشنبه ارتش رژیم صهیونیستی به منزلی در شهرک عبسان در شرق خان یونس تعدادی از غیرنظامیان زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی در حال انجام عملیات نظامی در خان یونس است.

در عین حال به گفته منابع فلسطینی ارتش رژیم صهیونیستی منازل فلسطینی‌ها در اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه و مناطقی در غرب و مرکز رفح را هدف قرار داد.

منابع فلسطینی همچنین اعلام کردند مقاومت فلسطین وارد درگیری‌های شدیدی با نیروهای صهیونیست شده و همزمان صدای انفجارهای شدید در شرق زلاته و اطراف محله التنور در شرق رفح شنیده شد.

نیروهای شهید عمر القسام نیز اعلام کردند با خمپاره تجمع نیروهای دشمن در محله تل السلطان در غرب رفح را هدف قرار دادند. این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی امروز ساختمان‌های مسکونی در غرب شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد.

در حمله یک پهپاد اسرائیلی به منطقه دیرالبلح در مرکز نوار غزه نیز یک جوان فلسطینی زخمی شد. طبق گزارش المیادین، همچنین قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی سواحل شهر غزه را هدف قرار دادند. اردوگاه الشاطئ در غرب شهر غزه هم هدف این حملات قرار گرفت.

به گفته منابع فلسطینی ارتش رژیم صهیونیستی منازل فلسطینی‌ها در اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه  و مناطقی در غرب و مرکز رفح را هدف قرار دادند.

در حمله این رژیم به اطراف مدرسه الفردوس در منطقه المواصی در غرب رفح نیز سه تن شهید شدند.

در حمله رژیم صهیونیستی به غرب اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه یک فلسطینی شهید و در حملات این رژیم به منطقه مرکزی نوار غزه ظرف ۲۴ ساعت گذشته هشت تن شهید و تعدادی زخمی شدند.

همچنین در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه النزازه در شرق بیت حانون در شمال نوار غزه یک نفر شهید و یک نفر زخمی شد.

ارتش رژیم صهیونیستی یک ساختمان مسکونی در محله الصبره در جنوب شهر غزه را منهدم کرد.

در این راستا گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش جنبش حماس اعلام کرد که کمین‌هایی را برای نیروهای رژیم صهیونیستی در شهر رفح ایجاد کرده و تجمع نیروهای صهیونیستی در خان یونس را هدف قرار داد.

گردان‌های القسام همچنین اعلام کرد وارد درگیری‌های شدیدی از فاصله صفر با نیروهای دشمن در محله تل السلطان در غرب شهر رفح شد.

گردان‌های القسام اعلام کرد که نیروهای صهیونیست را در داخل بیمارستان اندونزی در محله تل السلطان با آرپی‌جی هدف قرار داد.

به گفته گردان‌های القسام این نیروها در نتیجه این حمله کشته و زخمی شدند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی شنبه اعلام کرد موشک‌هایی از نوار غزه به سمت منطقه غلاف غزه در جنوب سرزمین‌های اشغالی شلیک شد اما تلفاتی نداشت. این حملات موشکی منجر به آتش سوزی در نزدیکی شهرک «کیسوفیم» شد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت که سه موشک از شهر خان یونس به سمت منطقه غلاف غزه شلیک شد.

از سوی دیگر خبرنگاران فلسطینی در تجمعی در نوار غزه در محکومیت شهادت ۲ خبرنگار در حمله رژیم صهیونیستی به شهر خان یونس شرکت کردند.

این تجمع در مقابل بیمارستان ناصر در شهر خان یونس انجام شد.

جمعه «تمیم احمد ابومعمر» و «عبدالله ماهر السوسی» در حمله رژیم صهیونیستی به شهر خان یونس به شهادت رسیدند. با شهادت این ۲ خبرنگار تعداد شهدای خبرنگار از آغاز جنگ غزه به ۱۶۸ نفر رسید.

علاء سلامه، خبرنگار فلسطینی در این تجمع گفت: رژیم اشغالگر عمدا به قتل خبرنگاران می‌پردازد تا حقیقت را از جهان مخفی کند. این جنایت‌ها علیه خبرنگاران نقض تمام قوانین بین‌المللی است. ما از نهادهای بین‌المللی می‌خواهیم اقدام جدی برای توقف جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه خبرنگاران اتخاذ کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه