English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

پیام های یک افشاگری بزرگ علیه گنبد آهنین اسرائیل

«به تازگی یک چهره امنیتی اسرائیل به این نکته اشاره داشته که سامانه گنبد آهنین اسرائیل در زمان اجرای عملیات وعده صادق ایران در ماه آوریل گذشته حتی نتوانسته یکی از موشک های بالستیک کشورمان را ساقط کند.»

پیام های یک افشاگری بزرگ علیه گنبد آهنین اسرائیل
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، رژیم اشغالگر قدس در طی سال ها و دهه های اخیر، همواره سعی داشته تا تصویری غلو شده و غیرواقعی را از قدرت نظامی و اطلاعاتی و تسلیحاتی خود به جهانیان ارائه کند. تصویری که به این رژیم کمک کند تا از طریق آن بتواند بنیان های نامشروع خود را تحکیم کند و در عین حال، دستورکارهای تجاوزکارانه خود را نیز با قدرت به پیش برد.

با این حال، این تصویر و تصور بارها و بارها در قالب رویدادهای مختلف نظیر جنگ 33 روزه لبنان و یا جنگ کنونی در غزه که بیش از 10 ماه است صهیونیست‌ها نتوانسته‌اند به اهداف اعلامی خود در قالب این جنگ دست یابند، با شکست و رسوایی رو به رو شده است. در این راستا، همانطور که پیشتر نیز گفته شد، یکی از حوزه هایی که رژیم اشغالگر قدس مانور گسترده ای را با محوریت آن داده و می دهد و از این رهگذر  سعی داشته برای خود امنیت بخرد، سامانه های پدافندی این رژیم و به طور خاص گنبد آهنین بوده است. سامانه ای که پوشالی بودن آن در طی ماه های اخیر بارها اثبات شده و یکی از نمادهای ادعایی قدرت نظامی اسرائیل اکنون به یک شرمساری بزرگ برای آن تبدیل شده است.

در این راستا، به تازگی "موطی شیفر"، کارشناس مهندسی پرواز و فضا و برنده جایزه امنیتی در اسرائیل، در موضع گیری گفته است که "گنبد آهنین بزرگترین فریبی است که دنیا شاهد ان است. چرا که پدافند اسرائیل با وجود شلیک 500 موشک از سوی گنبدآهنین حتی نتوانست یکی از موشک های بالستیک ایران را در جریان حمله آوریل گذشته تهران ساقط کند". البته که مقام های اسرائیلی در مورد نوع واکنش خود به حمله موشکی ایران فقط دروغ می گویند. این موضع گیری موطی شیفر به یک رسوایی بزرگ برای دستگاه های نظامی و امنیتی اسرائیل تبدیل شده و در نوع خود 2 پیام مهم دارد.

اول اینکه این افشاگری در نوع خود بار دیگر این نکته که اسرائیل از خانه عنکبوت هم سُست‌تر است را مورد اشاره و تاکید قرار می دهد. در حقیقت، میان واقعیت های اسرائیل و آن تصوری که سال ها از این رژیم نزد افکار عمومی جهانی ساخته شده، زمین تا آسمان فاصله و اختلاف است و اساسا ترس صهیونیست ها نیز همین است که جهانیان واقعیت و حقیقت آن ها را بشناسند.

اساسا رو شدن و افشای این موضوع است که بحران های امنیتی علیه اشغالگران اسرائیلی را به نحو قابل توجهی افزایش داده و به یک دردسر بزرگ برای این رژیم و متحدان غربی اش تبدیل شده است.

دوم اینکه افشاگری اخیر علیه سامانه پدافندی گنبد آهنین اسرائیل آن هم توسط یک صهیونیست حاکی از این نکته است که صیهونیست ها تا حد زیادی در بحبوحه اوج گیری شکست ها و ناکامی هایشان در جنگ غزه، به جان یکدیگر افتاده اند و در این رابطه، باید انتظار افشاگری های گسترده‌ترِ دیگری را نیز در مورد واقعیت های مختلف این رژیم داشت.  

در مدت اخیر، شماری از سیاستمداران ارشد اسرائیلی نظیر آویگدور لیبرمن نیز به صراحت انتقادات جدی را از نتانیاهو مطرح کرده اند و تاکید می کنند که وی اسرائیل را به آستانه سقوط و نابودی کشانده است. از این رو، اسرائیل از درون نیز با یک شکاف بزرگ از دریچه همان مسائلی رو به رو شده که سال ها آن ها را پاشنه آشیل قدرت خود ارزیابی می کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه