English

شهدای غزه به ۳۹هزار و ۸۹۷ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین در غزه، جدیدترین آمار را اعلام کرد که از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه۱۴۰۲) تاکنون ۳۹ هزار و ۸۹۷ شهروند فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند.

شهدای غزه به ۳۹هزار و ۸۹۷ نفر رسید
به گزارش خبرگزاری موج

​ به نقل از شبکه خبری الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، رژیم صهیونیستی مرتکب ۳ مورد کشتار در غزه شد که در نتیجه آن ۱۴۲ نفر شهید و ۱۵۰ نفر دیگر مجروح شدند.

با احتساب این شهدا، تعداد شهدای نوار غزه همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۳۹هزار و ۸۹۷ نفر و تعداد مجروحان نیز به ۹۲ هزار و ۱۵۲ نفر رسید.

این خبر در حالی منتشر می شود که «رامی عبده» رئیس دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه روز دوشنبه از برگزاری یک جلسه محرمانه در واشنگتن برای سرپوش گذاشتن برجنایت های رژیم صهیونیستی پرده برداشت.

وی گفت: در تاریخ ۲۶ ژوئن (۶ تیرماه) نشستی محرمانه با حضور مسئولان اجرایی پنج سازمان بین المللی غیردولتی و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واشنگتن برگزار شد.

عبده افزود: هدف اصلی این نشست، تطهیر چهره گالانت در مقابل دیوان بین المللی کیفری و سرپوش گذاشتن بر محاصره نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی و استفاده از غذا به عنوان سلاح بود.

رئیس دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه اضافه کرد: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این نشست نسبت به بهبود کمک های انسانی در نوار غزه متعهد شد اما در مدت دو ماه پس از این جلسه، هیچ تغییری در این زمینه رخ نداد.

وی تصریح کرد: این نشست یک فریب بود و گالانت از این نهادهای بین المللی برای توجیه جنایت های خود در دیوان بین المللی کیفری سوءاستفاده کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه