English

نتانیاهو با پیشنهاد مصر و آمریکا درباره گذرگاه رفح مخالفت کرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با پیشنهاد آمریکا و مصر برای بازگشایی گذرگاه زمینی رفح مخالفت کرد.

نتانیاهو با پیشنهاد مصر و آمریکا درباره گذرگاه رفح مخالفت کرد
به گزارش خبرگزاری موج

، یک هیئت فنی رژیم صهیونیستی وارد قاهره شد تا با مقامات امنیتی و نظامی مصری دیدار کرده و پیشنهاد آمریکا را درباره استفاده‌ از گذرگاه زمینی رفح و وضعیت در منطقه مرزی بین استان سینا مصر و نوار غزه را بررسی کند.

در حالی که سه کشور میانجی در مذاکرات آتش‌بس غزه شامل مصر، قطر و آمریکا روز جمعه در بیانیه مشترکی اعلام کردند هیئت‌های فنی به مذاکرات برای حل نقاط اختلاف موجود در توافقی که منجر به برقراری آتش‌بس در نوار غزه می‌شود، ادامه می‌دهند، به نظر می‌رسد «بنیامین نتنیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر مانع هرگونه تفاهم، حتی جزئی، در زمینه بهبود شرایط انسانی در نوار غزه، از جمله توافق بر سر راه‌اندازی مجدد گذرگاه رفح می‌شود.

براساس اطلاعات روزنامه «العربی الجدید»، نتانیاهو از طریق تیم مذاکرات رژیم صهیونیستی در دوحه، پیشنهادی را که مصر و آمریکا برای از سرگیری فعالیت گذرگاه رفح تایید کردند، رد کرد. در حالی که این پیشنهاد شامل ضمانت‌هایی بود و آمریکا متعهد شده بود بر عدم استفاده مقاومت فلسطین و حماس از این گذرگاه برای اهداف نظامی نظارت داشته باشد اما نتانیاهو نپذیرفت و شرط کرد که رژیم صهیونیستی عملیات نظارت را بر عهده‌ بگیرد.

براساس این اطلاعات، قرار بود این توافق پس از پایان مذاکرات دوحه اجرایی شود اما نتانیاهو مخالفت کرد و شروطی گذاشت که محافل مصری و آمریکایی آنها را سختگیرانه توصیف کردند.

در مقابل «غازی حمد» از رهبران حماس فلسطین تاکید کرد: رژیم اشغالگر در مورد محور فیلادلفیا شروط جدیدی تعیین کرد، در حالی که قبلا درباره خروج کامل اسرائیل از این محور توافق کرده بودیم. نتانیاهو توافق را از اساس نابود کرد اما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد اشغالگران در هیچ یک از مناطق غزه حضور داشته باشند.

او با اشاره به توافق پیشنهادی که از سوی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا مطرح شده بود و حماس نیز با آن موافقت کرد، گفت: نتانیاهو شروط جدیدی را تعیین می‌کند و آنچه را که قبلا بر سر آن توافق شده بود، تضعیف می‌کند و هدف او ادامه جنگ است. او به صراحت می‌گفت که جنگ را متوقف نمی‌کند و این در رسانه‌ها مطرح شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه