English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

عملیات انتقام‌جویانه حزب الله لبنان و بازی تکراری صهیونیست ها

«تنها اندکی پس از اجرای عملیات انتقام جویانه اخیر حزب الله لبنان شاهد بوده ایم که دستگاه های رسانه ای و تبلیغاتی همسو با صهیونیست ها کارزار گسترده ای را با هدف ضعیف شمردن عملیات حزب الله به راه انداخته‌اند و روایت سازی های مختلفی را در این زمینه در دستورکار قرار داده اند. موضوعی که در نوع خود یک بازی تکراری از سوی صهیونیست ها است.»

عملیات انتقام‌جویانه حزب الله لبنان و بازی تکراری صهیونیست ها

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج؛ مدت زمان زیادی از اجرای عملیات انتقام جویانه حزب الله لبنان در پاسخ به اقدام تروریستی چند وقت قبلِ رژیم صهیونیستی در ترور شهید فواد شکر از فرماندهان ارشد حزب الله در بیروت نمی گذرد. با این همه، همچنان شاهد طرح تحلیل و تفسیرهای مختلفی در این رابطه هستیم. حزب الله لبنان در قالب عملیات انتقام جویانه خود بیش از 320 موشک را به سمت اراضی اشغالی شلیک کرد و البته که ده ها پهپاد این جنبش نیز به اهدافی در عمق اراضی اشغالی نفوذ کردند و به آن ها اصابت کردند.

در این میان، یک کشتی جنگی صهیونیستها در آب های مدیترانه نیز هدفِ موشک حزب الله قرار گرفت و منهدم شد. عملیات انتقام جویانه اخیر حزب الله سبب شد تا درب‌های پناهگاه های امن صهیونیست ها در اقصی نقاط فلسطین اشغالی باز شود و به مدت 48 ساعت در اراضی اشغالی وضعیت فوق العاده اعلام شود. با این همه، یکی از نکات قابل تامل در رابطه با این عملیات، واکنش معنادار جریان های رسانه ای و تبلیغاتی وابسته به صهیونیست‌ها است. در این راستا، آن ها دست به هر اقدامی زده و می زنند تا عملیات حزب الله را ضعیف و به ادعای خود نمایشی توصیف کنند.

آن ها حتی این ادعا را مطرح کرده اند که اسرائیل تنها اندکی قبل از اجرای عملیات اخیر حزب الله لبنان به سکوهای پرتاب موشک این جنبش حمله کرده و ده ها سکوی پرتاب موشک را منهدم کرده است. ادعایی که قویا  از سوی دبیر کل حزب الله لبنان سید حسن نصرالله رد شد و وی این گزاره را بازی فریب رژیم اشغالگر قدس توصیف کرد. با این همه، یک سوال مهم مطرح می شود و آن این است که دلیل این قبیل تحرکات صهیونیست‌ها در واکنش به عملیات انتقام جویانه حزب الله لبنان چیست؟

به نظر می رسد در پاسخ به این پرسش توجه به 2 نکته ضروری است.

اولا، رژیم صهیونیستی در دوره زمانی پس از اجرای عملیات طوفان الاقصی و همچنین در طی 10 ماه اخیر که از جنگ غزه می گذرد، به اذعان و اعتراف کارشناسان صهیونیست به "بچه کتک خورِ منطقه" تبدیل شده است. حال در این فضا، هیچج اعتبار و آبرویی برای صهیونیست ها باقی نمانده و آن ها دیگر نمی توانند روایت های هالیوودی از قدرت نظامی و اطلاعاتی خود را همچون گذشته مطرح کنند.

از این رو، در بزنگاه هایی نظیر آنچه اخیرا در بحبوحه عملیات انتقام جویانه حزب الله لبنان شاهد بودیم، با طرح ادعاهای انحرافی سعی دارند تا به زعم خودشان، وجهه و آبروی خود را حداقل نزد ساکنان فلسطین اشغالی حفظ کنند. به هر حال، ساکنان اراضی اشغالی سال هاست که با سیلی از تبلیغات مواجه هستند که در قالب آن ها مقام‌های ارشد اسرائیلی به آن ها اطمینان خاطر می دهند که می توانند از ساکنان فلسطین اشغالی تحت هر شرایطی حفاظت کنند. روایتی که حداقل در مدت 10 ماه اخیر به شدت مخدوش شده است. از این رو، تبلیغات انحرافی در چنین شرایطی برای صهیونیست ها نوعی فرار رو به جلو است.

نکته دوم اینکه نباید از یاد ببریم که رژیم اشغالگر قدس چندین دهه است که سیاست سانسور شدید در اراضی اشغالی را برای پنهان کردن واقعیت های منفی و سیاه این رژیم در دستورکار دارد و در برخی مواقع نظیر وضعیت جنگی کنونی این رژیم، افشای واقعیت ها از سوی افراد حتی می تواند مجازات مرگ را برای آن ها در پی داشته باشد.

از این رو، بخش زیادی از بازی تبلیغاتی صهیونیسا ها در مواجهه با عملیات انتقام جویانه اخیر حزب بالله لبنان نیز تابعی از سیاست سانسور شدید رژیم اشغالگر قدس است و در حقیقت بر آن متکی است. سیاستی که هدف اصلی آن لاپوشانی چیزهایی است که اسرائیل مایل نیست ساکنان فلسطین اشغالی و البته افکار عمومی بین‌المللی از آن ها اطلاع داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه