English

وزیر دفاع انگلیس:

رژیم صهیونیستی از حمایت بی‌چون و چرای ما برخوردار است

گالانت، وزیر دفاع انگلیس تصریح کرد: تصمیم لندن در تعلیق صادرات یکسری از تسلیحات «باعث تضعیف امنیت اسرائیل نمی‌شود.»

 رژیم صهیونیستی از حمایت بی‌چون و چرای ما برخوردار است
به گزارش خبرگزاری موج

، انگلیس حدود ۳۰ مجوز از ۳۵۰ مجوز صادرات تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی را به دلیل نگرانی از این مساله تعلیق کرد که شاید از این تسلیحات در نقض حقوق بشر در درگیری غزه استفاده شده باشد.

این در حالی است که جان هیلی، وزیر دفاع انگلیس در گفت‌وگو با یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بر حمایت لندن از این رژیم تاکید کرد و گفت که این حمایت، بی چون و چراست اما اذعان داشت که وزیر جنگ دولت تل‌آویو، اخبار مربوط به تعلیق صادرات تسلیحاتی را «ناخوشایند» دانسته است.

گالانت گفت، به شدت بابت شنیدن این اخبار «مایوس»‌ شده و همچنین از زمان بندی این اخبار در پی کشته شدن اسرای صهیونیست انتقاد کرد.

به نوشته روزنامه استاندارد، وزیر دفاع انگلیس همچنین گفت، تصمیم لندن در تعلیق صادرات یکسری از تسلیحات «باعث تضعیف امنیت اسرائیل نمی‌شود.»

وی همچنین اعلام کرد، به گالانت درباره تعلیق صادرات یکسری از اقلام تسلیحاتی پیش از اعلام خبر اطلاع داده بود.

وزیر دفاع انگلیس همچنین خاطرنشان کرد: «همانطور که پیش از انتشار این خبر به گالانت اطلاع رسانی کرده بودم، ما وظیفه داریم تا از قانون پیروی کنیم اما این رویه بر تعهد ما در حمایت از اسرائیل تزلزلی ایجاد نمی‌کند.»

با این حال، هیلی گفت که گالانت این تماس را «ناخوشایند» دانسته بود.

انگلیس در میان تعدادی از متحدان دیرینه رژیم صهیونیستی است که دولت‌ آن در پی فشار داخلی، تحت فشار فزاینده‌ای برای توقف صادرات تسلیحاتی خود به اراضی اشغالی است.

پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط دولت انگلیس که بلافاصله پس از پیروزی قاطع حزب کارگر در انتخابات این کشور در ماه ژوئیه انجام شد، دولت لندن به این نتیجه رسید که رژیم صهیونیستی «احتمالا» در حال نقض قوانین بین‌المللی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه