English

چین آموزش نظامی به کشورهای آفریقایی را آغاز می‌کند

رئیس‌جمهور چین امروز پنج‌شنبه در جریان نشستی با رهبران آفریقایی گفت، به کشورهای آفریقایی به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار بدون بازپرداخت کمک نظامی ارائه خواهد کرد.

چین آموزش نظامی به کشورهای آفریقایی را آغاز می‌کند
به گزارش خبرگزاری موج

، «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین در نشست بزرگی با حضور رهبران آفریقا و سایر شرکت‌کنندگان در پکن که انتظار می‌رود روابط با آفریقا را بیش از پیش ارتقا بخشد، از «نمونه درخشان» روابط چین و آفریقا تقدیر و تمجید کرد.

شی و همسرش، پنگ لیوآن، شامگاه چهارشنبه برای مهمانانی که برای شرکت در اجلاس سال ۲۰۲۴ مجمع همکاری چین و آفریقا (FOCAC)، بزرگ‌ترین رویداد دیپلماتیک به میزبانی چین در پکن به سر می‌برند، ضیافتی را در تالار بزرگ خلق برگزار کردند.

این نشست با حضور بیش از ۵۰ رهبر آفریقایی و دبیرکل سازمان ملل متحد از ۴ تا ۶ سپتامبر برگزار می‌شود.

شی در سخنرانی خود گفت ۱۰ مرتبه به آفریقا رفته است. او گفت جامعه چین-آفریقا با آینده مشترک نمونه‌ای درخشان برای ساختن جامعه‌ای با آینده مشترک برای بشریت است.

رئیس‌جمهور چین گفت جامعه چین-آفریقا با آینده مشترک، عمیقا ریشه در دوستی سنتی بین ۲ طرف دارد و افزود که این دوستی قوی باقی می‌ماند و در طول نسل‌ها قوی‌تر می‌شود، صرف‌نظر از اینکه جهان چگونه تغییر می‌کند.

شی خاطرنشان کرد که جامعه چین-آفریقا با آینده مشترک با قدرت همکاری برد-برد شکوفا می‌شود و افزود: «ما با هم جاده‌ها، راه‌آهن‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها، پارک‌های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی ساخته‌ایم. این پروژه‌ها زندگی و سرنوشت بسیاری از مردم را تغییر داده است.»

رهبر چین با اشاره به اینکه جامعه چین و آفریقا با آینده مشترک همگام با زمان رشد می‌کند، گفت ۲ طرف همکاری و هماهنگی نزدیک خود را در مورد مسائل مهم بین‌المللی و منطقه‌ای حفظ کرده‌ و با هم صدای جنوب جهانی را قوی‌تر کرده‌اند.

او ابراز اطمینان کرد تا زمانی که مردم ۲.۸ میلیارد نفری چین و آفریقا متحد باشند، «ما با هم در مسیر مدرن‌سازی، شاهکارهای جدید و حتی بزرگ‌تری به‌دست خواهیم آورد، پیشروی حرکت مدرن‌سازی جنوب جهانی را برعهده خواهیم داشت و کمک‌های بزرگ‌تری به جامعه‌ای با آینده‌ای مشترک برای بشر خواهیم کرد.»

رئیس‌جمهور چین امروز همچنین گفت به کشورهای آفریقایی به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار بدون بازپرداخت کمک نظامی ارائه خواهد کرد. او همچنین گفت آموزش نظامی و گشت‌زنی مشترک بین چین و کشورهای آفریقایی راه‌اندازی خواهد شد.

از سوی دیگر رئیس‌جمهور سنگال و رئیس مشترک مجمع همکاری چین و آفریقا، از مهمان‌نوازی مردم چین به نمایندگی از رهبران آفریقا قدردانی کرد. او گفت آفریقا و چین هر ۲ طرفدار جهانی برابرتر، منظم‌تر، سودمندتر و فراگیرتر هستند.

رئیس مشترک مجمع همکاری چین و آمریکا گفت چین تحت رهبری شی، نه تنها به توسعه سریع خود دست یافته، بلکه سهم مهمی در ارتقای صلح و رشد جهانی داشته است. به گفته او، طرف آفریقایی آماده تقویت همبستگی و همکاری با چین، تعمیق مشارکت راهبردی جامع آفریقا و چین و حفاظت بهتر از منافع مشترک آنهاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه