English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

پیام های یک معمای جدید پیش روی "دونالد ترامپ"

«به تازگی قاضی پرونده جنجالی ترامپ با محوریت رابطه نامشروع او با یک پورن استار آمریکایی، از صدور حکم قطعی وی پس از انتخابات 2024 آمریکا خبر داده است. مساله ای که حامل نکات و پیام های معناداری است.»

پیام های یک معمای جدید پیش روی "دونالد ترامپ"
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، بر کسی پوشیده نیست که دونالد ترامپ رئیس جمهور اسبق آمریکا و نامزد فعلی حزب جمهوریخواهِ این کشور برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا را بایستی یکی از جنجالی‌ترین سیاستمداران تاریخ آمریکا ارزیابی کرد. فردی که در حوزه سیاست داخلی آمریکا تا حد زیادی حزب جمهوریخواه را به تسخیر درآورده و موجی از تنش های سیاسی و اجتماعی را در آمریکا سبب شده و در عین حال در عرصه بین المللی نیز دیدگاه های متفاوتی با محوریت او ارائه می شود و بسیاری معتقدند که او اعتبار بین المللی آمریکا را به شدت خدشه دار کرده است.

با این همه، تقریبا اغلب ناظران و تحلیلگران بر این باورند که انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا که در آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد را بایستی یکی از سرنوشت‌ساز‌ترین انتخابات های کل تاریخ این کشور ارزیابی کرد. انتخاباتی که بازگشت ترامپ به قدرت از طریق آن می تواند حامل چالش های بزرگی هم برای آمریکا و هم عرصه سیاست بین الملل باشد. در این راستا، ترامپ در ماه های اخیر با یک چالش بزرگ در مسیر بازگشت به کاخ سفید رو به رو بوده و ۀن هم وجود سیلی از اتهامات و پرونده های قضایی علیه وی بوده است.

پرونده هایی که عملا صلاحیت وی به عنوان فردی که از شانسی احتمالی برای ریاست جمهوری آمریکا برخوردار است را زیر سوال برده اند و منتقدان ترامپ بر این باورند که با استناد به همین مساله باید از بازگشت یکچنین فردی به کاخ سفید جلوگیری شود. در این میان، یکی از جدی ترین اتهامات قضایی علیه ترامپ، رابطه نامشروع وی با یک پورن‌استار آمریکایی قیبل از انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا بوده است.

انتخاباتی که ترامپ در قالب آن پیروز شد وبه مدت 4 سال به مستاجر کاخ سفید به عنوان رئیس جمهور آمریکا تبدیل شد. مقام های قضایی آمریکایی بر این باورند که وی در آن دوره زمانی به یک پورن‌استار آمریکایی در ازای پنهان نگه داشتن رابطه نامشروعش با او حق السکوت پرداخت کرده و از این رهگذر مانع از افشای یک واقعیت مهم در مورد شخصیت خود شده است. موضوعی که اگر افشا می شد هیچ بعید نبود که مانع از پیروزی نهایی ترامپ در انتخابات آن سال هم شود. در این رابطه، احکامی نیز علیه ترامپ صادر شده با این حال، نکته قابل تامل این است که به تازگی قاضی پرونده ترامپ در این رابطه، از موکول شدن اعلام صدور حکم نهایی او پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا خبر داده است.

موضوعی که حامل 2 نکته مهم است.

اولا، اکنون ترامپ انگیزه زیاید برای کسب پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیدا کرده است. زیرا پیروزی وی سبب خواهد شد تا او با استفاده از اختیارات ریاست جمهوری آمریکا، خودش را عفو کند و از پیگرد قضایی علیه خودش دوری کند. مساله ای که تاکنون شمار زیادی از افراد نسبت به آن هشدار داده اند و آن را امری ناعادلانه با توجه به آشکار شدن بودن جرایم ترامپ ارزیابی کرده اند.

نکته دوم اینکه جریان مخالف و منتقد ترامپ نیز انگیزه های زیادی را برای شکست دادن ترامپ در انتخابات 2024 آمریکا به دست آورده است. پیروزی که اگر به نفع جریان رقیب ترامپ رقم بخورد، عملا می تواند رئیس جمهور سابق آمریکا و زندگی سیاسی وی را خاتمه بخشد و بحران های جدی را برای او نوید دهد. از این رو، بیراه نیست اگر بگوییم انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا به یک قمار بزرگ و البته خطرناک برای ترامپ تبدیل شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه