English

آمریکا از ادعای کمک تسلیحاتی ایران به روسیه به‌دنبال امتیازگیری در برجام است

کارشناس مسائل اروپا معتقد است غرب با طرح ادعای ارسال سلاح از سوی ایران به روسیه جهت استفاده علیه اوکراین، در تلاش است ایران را تحت فشار قرار دهد و در موضوعاتی مانند برجام امتیاز بگیرد.

 آمریکا از ادعای کمک تسلیحاتی ایران به روسیه به‌دنبال امتیازگیری در برجام است
به گزارش خبرگزاری موج

، طرح ادعای ارسال تسلیحات نظامی ایران به روسیه مسئله جدیدی نیست، با گذشت بیش از ۲ سال و  نیم از جنگ میان روسیه و اوکراین، بارها دولت‌های اروپایی و آمریکا، اتهاماتی را علیه ایران درباره ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه مطرح کرده‌اند.

در حالی‌که به اذعان خودشان مدرکی در این زمینه ندارند، «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز تاکید کرد هنوز نمی‌تواند استفاده از این موشک‌ها را تایید کند و هیچ شواهدی دال بر انتقال این موشک‌ها از سوی تهران ندارد. 

مقامات جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه نیز با قطعیت این ادعاها را رد کرده‌اند. «سیدعباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران نیز در واکنش به ادعاهای غرب برای ارسال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین با بیان اینکه «‌یک‌‌بار دیگر آمریکا و اروپا براساس اطلاعات غلط و منطق معیوب عمل کردند»، تاکید کرد: ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است. تمام.  معتادین تحریم باید از خود بپرسند: چگونه ایران قادر است تسلیحات پیچیده بسازد و به ادعای شما بفروشد؟

همچنین «دیمتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، گمانه‌زنی‌ها و ادعاها درباره تحویل تسلیحات کشورهای دیگر، از جمله ایران به روسیه را برای استفاده در جنگ اوکراین «بی‌پایه و اساس» دانست.

دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل هم در واکنش به این ادعای اثبات‌نشده تاکید کرد که موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال منازعه اوکراین هیچ تغییری نکرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه