English

رئیس آنروا در نشست شورای امنیت سازمان ملل؛

هیچ پایانی برای جنگ در نوار غزه دیده نمی شود

دیپلمات‌های کشورها و مقام‌های نهادهای بین‌المللی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد از اقدامات اسرائیل انتقاد کردند و خواستار پایان جنگ در نوار غزه شدند.

هیچ پایانی برای جنگ در نوار غزه دیده نمی شود
به گزارش خبرگزاری موج

، رئیس آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد در خاورنزدیک ( آنروا ) گفت که غزه غیرقابل شناسایی است و هیچ پایانی برای جنگ در غزه دیده نمی شود.

فیلیپ لازارینی گفت: یک سال پس از حملات علیه اسرائیل و جنگ فاجعه‌بار غزه می گذرد و هیچ پایانی برای خشونت‌های بی رحمانه در منطقه دیده نمی‌شود.

او گفت که غزه به دریایی از آوار و گورستانی برای ده ها هزار نفر از جمله کودکان تبدیل شده است و اشاره کرد که تقریباً کل جمعیت غزه آواره شده اند.

لازارینی با اشاره به وضعیت کرانه باختری اشغالی، نسبت به تشدید خشونت ها که نزدیک به ۷۰۰ نفر در این منطقه در یک سال گذشته کشته شده اند، هشدار داد و گفت بیش از ۱۶۰ نفر از افراد کشته شده در این منطقه کودک هستند.

رئیس آنروا گفت: زندگی غیرنظامیان به طور فزاینده ای نظامی شده است و فعالیت شهرک سازی به طور تهاجمی در حال گسترش است.

وی گفت که لبنان آخرین قربانی درگیری در حال گسترش در خاورمیانه است.

لازارینی گفت: "غیرنظامیان بهای سنگینی در این جنگ پرداخته اند. حملات هوایی نیروهای اسرائیلی هزاران نفر را می کشد و مجروح می کند و صدها هزار نفر را در رنج فرو می برد."

 

رئیس اوچا: تصمیم‌های اسرائیل هرج  و مرج مطلق ایجاد می‌کند

لیزا دوتن، مدیر بخش تأمین مالی و مشارکت دفتر هماهنگی امور بشردوستانه (OCHA) اظهارات خود را در شورایی امنیت را با انتقاد شدید از دستورات تخلیه غیرنظامیان در شمال غزه توسط اسرائیل آغاز کرد.

دوتن گفت: با این دستورها, یک بار دیگر، هرج و مرج مطلق به وجود می آید و جهان نظاره گر آن است.

رئیس اوچا تصمیم رژیم صهیونیستی برای ممنوع کردن فعالیت های آنروا را محکوم کرد و گفت: این اقدام برای ارائه کمک‌ها و خدمات ضروری به میلیون‌ها فلسطینی در غزه و کرانه باختری فاجعه‌بار خواهد بود.

او گفت: غزه میزبان بزرگترین گروه از کودکان دارای قطع عضو در تاریخ مدرن است. زنان سه برابر بیشتر در معرض سقط جنین و سه برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از زایمان هستند. ما نمی توانیم ادعای عدم آگاهی نسبت به آنچه در حال وقوع است داشته باشیم  و همچنین نمی توانیم بی توجه باشیم. به همین دلیل است که ما درخواست خود را از شورای امنیت و کشورهای عضو برای اقدام برای پایان این جنگ تکرار می کنیم.

نبنزیا

نماینده روسیه : وتوی متحدان آمریکایی اسرائیل موجب محرومیت فلسطین شده است

 

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: اسرائیل با نادیده گرفتن قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد حل و فصل مساله فلسطین تضعیف می کند.

واسیلی نبنزیا در جلسه شورای امنیت سازمان ملل گفت: یادآوری می کنم که در سال ۱۹۴۹ اسرائیل به شرط اجرای دو قطعنامه اساسی مجمع عمومی، یعنی قطعنامه ۱۸۱ که نقشه راه تقسیم فلسطین به دو کشور عربی و یهودی را ترسیم می کند، در سازمان ملل پذیرفته بود.

وی ادامه داد: اسرائیل با طفره رفتن از اجرای قطعنامه ۱۹۴ در مورد پناهندگان، که اساس کار آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد در خاورنزدیک (آنروا) است، تضعیف می کند.

این دیپلمات روس خاطرنشان کرد: در همین حال، فلسطینی‌ها هنوز از عضویت کامل در این سازمان جهانی محروم هستند. این شرایط با همدستی متحدان آمریکایی اسرائیل بوجود آمده که قطعنامه های مربوطه ارائه شده توسط هیئت الجزایری را وتو کردند.

 

نماینده فلسطین: صادرات سلاح به اسرائیل را متوقف کنید

نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد پنجشنبه خواستار توقف فروش تسلیحات به اسرائیل شد.

ریاض منصور اظهار داشت: از تمام کشورهایی که حامی توافق آتش‌بس هستند، می‌خواهم که اسرائیل را تحریم کرده و صادرات سلاح به این رژیم متوقف شود.

وی گفت: فقدان مجازات بین المللی موجب شده که اسرائیل دایره جنگ را گسترش دهد.

منصور افزود: تجاوزات رژیم صهیونیستی کادر درمان را هدف قرار می‌دهد که موجب می شود که فلسطینی‌ها هرگونه حمایت و مراقبت را از دست بدهند.

نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد تأکید کرد: اسرائیل تهدید کرده است که حکمی را صادر می‌کند و مانع از فعالیت آژانس آنروا (آژانس امداد و نجات آوارگان فلسطینی) در همه سرزمین‌های اشغالی فلسطین خواهد شد.

وی افزود: دچار ناتوانی بین المللی هستیم که نمی تواند اسرائیل را وادار کند که قطعنامه شورای امنیت مبنی بر توقف درگیری را اجرا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه