English

توافق امنیتی گسترده انگلیس و آلمان در راه است

نشریه آلمانی از توافق امنیتی «گسترده و پراهمیت» بین انگلیس و آلمان خبر داد.

توافق امنیتی گسترده انگلیس و آلمان در راه است
به گزارش خبرگزاری موج

​، منابع رسانه‌ای از خواست انگلیس برای انعقاد توافقی امنیتی با آلمان در راستای تعمیق روابط نظامی، امنیتی لندن با اتحادیه اروپا خبر دادند.

در همین راستا، نشریه آلمانی «فوکوس» عصر یکشنبه گزارش کرد که لندن و برلین توافقی امنیتی «مهم» امضا خواهند کرد.

طبق گزارش این نشریه، توافق مذکور تمرینات نظامی مشترک در مرز شرقی ناتو، احتمالاً در استونی و لیتوانی، و همچنین خرید مشترک و توسعه تسلیحات نسل جدید را در نظر گرفته است.

«جان هیلی»، وزیر دفاع انگلیس امیدوار است که این توافق صنایع دفاعی هر ۲ کشور را تقویت کند.

به باور نشریه انگلیسی «تایمز» علت این مسئله، روبرویی غرب با فشار فزاینده برای بازسازی ارتش خود پس از حمایت از اوکراین است. این توافق همچنین به عنوان اولین گام به سوی توافق گسترده‌تر بین انگلیس و اتحادیه اروپا در زمینه دفاع، اطلاعات، انرژی و مبارزه با مهاجرت غیرقانونی تلقی می شود.

توافق با آلمان مهم‌ترین توافق دوجانبه انگلیس از زمان پیمان لنکستر-هاوس در سال ۲۰۱۰ با فرانسه است که همکاری نظامی نزدیک بین این کشورها را تقویت کرد. آلمان که پس از حمله روسیه به اوکراین هزینه‌های دفاعی خود را افزایش داد، در حال حاضر دومین کشور بزرگ نظامی در میان کشورهای ناتو است.

نیروهای انگلیسی مستقر در استونی هواپیماهای بدون سرنشین جدید، سیستم های رادیویی و فناوری پیشرفته را برای بهبود آموزش های رزمی خود به عنوان بخشی از پروژه آسگارد دریافت خواهند کرد.

در همین راستا وزیر دفاع انگلیس تاکید کرد که این امر به سربازان کمک می‌کند تا برای غلبه بر «دشمنان بزرگ‌تر»، مانورپذیرتر و مجهزتر شوند.

انگلیس همچنین به همراه آلمان، فرانسه، لهستان و ایتالیا به ابتکار جدیدی برای توسعه موشک‌های دوربرد پیشرفته خواهد پیوست. برد این موشک ها بیشتر از طوفان سایه خواهد بود.

تلاش انگلیس برای تعمیق روابط نظامی و امنیتی خود با اتحادیه اروپا و متحدان خود در ناتو درحالی است که به ادعای کشورهای عضو ناتو، این ائتلاف درحال آماده شدن برای تقابلی علیه روسیه است.

مسکو همواره ادعای غرب پیرامون خواست خود برای ورود به جنگلی علیه ناتو یا دیگر کشورهای اروپایی را رد کرده است.

با این وجود، «مارک روته» دبیرکل ناتو چهارشنبه هفته گذشته در بروکسل طی یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «اویکا سیلینا» نخست‌وزیر لتونی بیان کرد: «ناتو آماده رویارویی با دشمن و هرگونه نیرویی است که قصد حمله به ما را دارد.»

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دبیرکل ناتو این اظهارات را در واکنش به مقامات ارشد سرویس اطلاعات خارجی آلمان که ادعا کرده بودند «مسکو احتمالا تا سال ۲۰۳۰ به ناتو حمله کند» عنوان کرد و افزود: «در حال حاضر و در آینده ما بر روی بودجه نظامی و صنعت دفاع خود سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنیم.»

روته در پایان افزود: ما به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اجازه نخواهیم داد به مسیرش در اوکراین ادامه دهد. ما باید نسبت به کمک‌های نظامی به کی‌یف مطمئن شویم و بدانیم که اوکراین در موقعیت ضدحمله قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه