English

عراق رسما به شورای امنیت و سازمان ملل به دلیل نقض حریم هوایی‌اش توسط اسرائیل اعتراض کرد

عراق رسماً یادداشت اعتراضی را به دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل متحد تسلیم کرد که شامل محکومیت نقض آشکار حریم هوایی و حاکمیت عراق توسط رژیم صهیونیستی و استفاده از حریم هوایی این کشور برای اجرای تجاوز به جمهوری اسلامی ایران در ۲۶ اکتبر جاری بود.

عراق رسما به شورای امنیت و سازمان ملل به دلیل نقض حریم هوایی‌اش توسط اسرائیل اعتراض کرد
به گزارش خبرگزاری موج

، «باسم العوادی» سخنگوی دولت عراق امروز دوشنبه اعلام کرد که عراق رسما یادداشت اعتراضی را به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت ارائه کرده است که شامل محکومیت نقض آشکار حریم هوایی این کشور توسط هواپیماهای رژیم صهیونیستی است.

در این یادداشت نخست وزیر عراق همچنین به وزارت امور خارجه دستور داد تا با توجه به مفاد توافقنامه چارچوب راهبردی دوجانبه و تعهد ایالات متحده به امنیت و حاکمیت عراق، در خصوص این تخلف با طرف آمریکایی ارتباط برقرار کند.

به نقل از سومریه نیوز، در این یادداشت اعتراضی آمده است: دولت عراق بر تعهد قاطع خود به حاکمیت، استقلال و قداست ارضی عراق تاکید می‌کند و در سطوح مختلف برای مقابله با این نقض‌ها تلاش خواهد کرد تا اجازه ندهد از حریم هوایی یا خاک عراق برای حمله به دیگر کشورها، به ویژه کشورهای همسایه استفاده شود زیراکه عراق دارای روابط محترمانه و منافع مشترک است.

طبق این بیانیه، این موضع بیانگر تمایل عراق به پیروی از سیاست حفظ ثبات در منطقه، از طریق جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده از سرزمین‌های خود در درگیری‌های منطقه‌ای و حمایت این کشور از حل و فصل اختلافات از طریق گفت‌وگو و درک متقابل است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه