English

ادعاهای آخر جو بایدن:

جنگ اسرائیل در غزه "باید پایان یابد

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در آخرین هفته های حضورش در کاخ سفید باز هم ادعا کرد که جنگ اسرائیل در غزه "باید پایان یابد.

جنگ اسرائیل در غزه "باید پایان یابد
به گزارش خبرگزاری موج

، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی پیش از انداختن رای زودهنگام خود به صندوق در انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) در گفتگو با خبرنگاران وعده داد که پس از پیشنهاد مصر برای آتش‌بس دو روزه، تلاش‌ها برای آتش‌بس را تجدید می‌کند.

بایدن در حالیکه در بیش از یکسال جنگ غزه ، بطور همه جانبه از رژیم اشغالگر قدس حمایت کرده و برغم وعده برقراری صلح در خاورمیانه ناتوان از کنترل این رژیم جنگ طلب بوده است، تاکید کرد: «ما به آتش بس نیاز داریم. ما باید به این جنگ پایان دهیم. این جنگ باید به پایان برسد، باید پایان یابد.»

رئیس جمهور آمریکا گفت که قرار است امروز " پس از حضور در کاخ سفید، این موضوع را پیگیری کنم."

ماه‌ها تلاش دولت بایدن  برای آتش‌بس در غزه و آزادی اسرا را بدون دستاورد مانده و منطقه خاورمیانه همچنان ملتهب است.

به گزارش ایرنا، مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) عملیات غافلگیرکننده منحصر به‌ فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی غزه آغاز کرد و ضمن تصرف پایگاه‌های ارتش اسرائیل، ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر، مقامات رژیم صهیونیستی در همان روز و به گمان اینکه می‌توانند طی چند روز گروه‌های مقاومت را نابود کنند و در نتیجه غزه را تحت تصرف خود درآورند، اقدام به آغاز حملات هوایی شدید به مناطق مختلف این باریکه کردند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از حدود ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

حملات رژیم اشغالگر اسرائیل، تاکنون بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه به شهادت ۴۲ هزار و ۱۷۵ نفر و مجروح شدن ۹۸ هزار و ۳۳۶ نفر منجر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه