English

فاطمه حلاج‌نیا:

مبارزه شیمیایی و فیزیکی با علفهای هرز در خراسان رضوی

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: مبارزه شیمیایی با علفهای هرز در ۱۴ هزار و ۵۴۹ هکتار جوزار ثبت شده است و سطح مبارزه فیزیکی با علفهای هرز جو هزار و ۵۴۳ هکتار بوده است.

مبارزه شیمیایی و فیزیکی با علفهای هرز در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، فاطمه حلاج‌نیا مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: مبارزه شیمیایی و فیزیکی با علف‌های هرز در ۸۱ هزار و ۵۸ هکتار از گندمزارها و جوزارهای این استان از اواخر اسفند پارسال تا کنون انجام شده است.

حلاج‌نیا ادامه داد: تاکنون شهرستان های تربت‌جام، نیشابور، جغتای و مشهد بیشترین سطح مبارزه با این آفت را داشته‌اند و تاکنون مبارزه شیمیایی با علفهای هرز گندم در ۶۲ هزار و ۹۶۶ هکتار و مبارزه مکانیکی با علفهای هرز گندم در حدود ۲ هزار هکتار در خراسان رضوی انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: مبارزه شیمیایی با علفهای هرز در ۱۴ هزار و ۵۴۹ هکتار جوزار ثبت شده است و سطح مبارزه فیزیکی با علفهای هرز جو هزار و ۵۴۳ هکتار بوده است.

وی یادآور شد: بر این اساس مجموع سطح مبارزه شیمیایی با علفهای هرز گندم و جو در خراسان رضوی ۷۷ هزار و ۵۱۵ هکتار و مجموع سطح مبارزه فیزیکی با علفهای هرز این ۲ محصول سه هزار و ۵۴۳ هکتار بوده است.

حلاج‌نیا خاطرنشان کرد: سالانه برای تولید هشت میلیون تن انواع محصولات باغی ، زراعی و دامی در خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه