English

مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد:

خط یک قطار شهری مشهد نیازمند ۶۰ دستگاه واگن است

مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد بیان کرد: واگن‌های خط یک متروی مشهد از نوع قطار سبک و واگن های خط ۲ مترویی است و عمر ناوگان قطار شهری مشهد ۳۰ ساله است.

خط یک قطار شهری مشهد نیازمند ۶۰ دستگاه واگن است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مجتبی زمانیان؛ مدیر عامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد در سخنانی اظهارداشت: خط یک قطار شهری در مشهد نیازمند ۶۰ دستگاه واگن است که انعقاد قرارداد ساخت این واگن ها از طریق شرکت داخلی در دست اقدام است.

زمانیان در ادامه این خبر با اشاره به نوع واگن های خطوط قطارشهری مشهد اضافه کرد: واگن‌های خط یک متروی مشهد از نوع قطار سبک و واگن های خط ۲ مترویی است و عمر ناوگان قطار شهری مشهد ۳۰ ساله است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد تاکید کرد: هم اینک عملیات نگهداری، تعمیرات سنگین و به‌روزرسانی قطارهای خط یک در حال اجرا است، لذا سرفاصله رسیدن قطار به ایستگاه بیشتر از پنج دقیقه است.

وی تصریح کرد: هزینه تمام شده هر سفر در ناوگان قطارشهری با احتساب استهلاک ۲۲۵ هزار ریال و بدون هزینه استهلاک ۱۱۵ هزار ریال است که فقط ۱۰ درصد این مبلغ معادل ۱۲ هزار ریال از شهروندان دریافت می شود.

مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد یادآورشد: افزایش سطح خدمات به شهروندان در ناوگان حمل و نقل عمومی مورد تاکید است و حفاری خط دوم قطار شهری مشهد از رضاشهر به طبرسی ۱۳۹۴ به پایان رسید و ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط بهره‌برداری شد.

زمانیان افزود: عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر، که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد، از سال ۱۳۹۵ آغاز شده است و حفاری خط چهارم نیز  از خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه از ۱۴۰۰ آغاز شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه