English

شهردار منطقه ثامن مشهد:

تمهیدات شهرداری ثامن مشهد برای استقبال از زائران آخر ماه صفر

شهردار منطقه ثامن مشهد بیان کرد: شهرداری منطقه ثامن در دهه پایانی صفر تمهیداتی را برای زائران بکار گرفته است و هماهنگی‌هایی با آستان قدس و جمعیت خدمتگزار زائران پیاده برای اسکان انجام داده‌ایم.

تمهیدات شهرداری ثامن مشهد برای استقبال از زائران آخر ماه صفر

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، خلیل منبتی؛ شهردار منطقه ثامن مشهد در خبری اعلام کرد: زمین‌هایی برای پارکینگ داشتیم که مطابق سال گذشته برای استفاده از آن‌ها پیگیری کردیم و حدود ۶۰۰۰ جای پارک آماده کردیم.

منبتی متذکر شد: شهرداری منطقه ثامن در دهه پایانی صفر تمهیداتی را برای زائران بکار گرفته است و هماهنگی‌هایی با آستان قدس و جمعیت خدمتگزار زائران پیاده برای اسکان انجام داده‌ایم و هر فضایی در اختیار داشتیم تا حدی که در توانمان بود؛ ساماندهی کردیم.

شهردار منطقه ثامن مشهد تاکید کرد: فضاهایی در اختیار آستان قدس قرار داده‌ایم که خودشان این فضاها را برای استفاده به زائران دهه آخر صفر معرفی می‌کنند و مکان‌هایی نیاز به انشعاب گاز، آب و برق دارد که با شرکت‌های مربوطه هماهنگ کردیم تا ایمنی این مکان‌ها را تامین کنند.

وی تصریح کرد: برای تامین چشمه‌های سرویس بهداشتی، با صاحبان ساختمان‌های موجود مانند ساختمان‌های اداری و مساجد صحبت کردیم تا مورد استفاده قرار گیرند و در مکان‌‎هایی که این امکان وجود نداشت، فضاهایی را برای نصب کانکس‌های سرویس‌های بهداشتی مهیا کردیم و حدود ۳۲۰ چشمه سرویس بهداشتی را فعال کرده و ۴۴ دستگاه آبخوری و سقاخانه داریم.

منبتی اضافه کرد: زمین‌هایی برای پارکینگ داشتیم که مطابق سال گذشته برای استفاده از آن‌ها پیگیرشان بودیم و مکان‌هایی که نیاز به تصحیح داشت انجام شد و برای امنیت بیشتر پیرامون برخی زمین‌های پارکینگ‌های الیت، فنس‌کشی انجام دادیم.

شهردار منطقه ثامن مشهد افزود: در جهت تامین نانوایی و مکان‌هایی برای ارزاق عمومی نیز تلاش کردیم نانوایی‌های سیار را با هماهنگی حوزه‌های دیگر در مسیرهایی قرار دهیم که بیشتر زائرها اسکان دارند تا بتوانند به راحتی استفاده کنند؛ این نانوایی‌ها نیز ۲۴ ساعته سرویس خواهند داد.

وی اظهار کرد: ۶ نانوایی موقت پیرامون حرم مطهر رضوی جانمایی شده است. برای ارزاق عمومی نیز ۶ مکان در نظر گرفته شده تا افراد بتوانند خرید کنند و قیمت‌ها نیز مناسب باشد و برای رفع سد معبر نیز حدود ۷۲ نفر از نیروهای شهرداری و ۹۰ نفر معین در نظر گرفته شده‌اند.

منیتی گفت: در زمینه رفت‌وروب نیز قرار شده از حوزه‌های دیگر افرادی به صورت معین استفاده شوند که این افراد به صورت ۳ شیفت کار می‌کنند و جانمایی ایستگاه صلواتی نیز مطابق با درخواست‌ها است و زمین‌‎هایی که نیاز به آماده‌سازی و زیرسازی دارند را آماده می‌کنیم تا اگر فراتر از تخمین بود در اختیار قرار دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه