English

ذخایر خونی خراسان رضوی رو به کاهش است

انتقال خون خراسان رضوی نیازمند دریافت فوری همه گروه‌ های خونی است.

ذخایر خونی خراسان رضوی رو به کاهش است
به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی

، رئیس اداره روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی گفت: با کاهش ذخایر خونی در استان، همه گروه‌ های خونی با کمبود مواجه است.

مصطفی مهدوی ارفع با اشاره به نیاز ۶۴ بیمارستان و مرکز درمانی استان به خون و فراورده های خونی، از مردم دعوت کرد تا با مراجعه به پایگاه‌ های انتقال خون به افزایش ذخایر حیاتی خون استان اهتمام ورزند.

مهدوی ارفع گفت: نیاز به خون همیشگی است و هر واحد اهدای خون با فراورده‌ های استحصالی، جان سه بیمار را از مرگ نجات می‌ بخشد، بنابراین شهروندان اهدای خون را منوط به مناسبت ها نکنند و با مراجعه به پایگاه‌ ها ما را در امر تامین خون استان یاری دهند.

هم‌اکنون ۱۴ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد هفت پایگاه امام رضا (ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، شهید مالک رحمتی(امید)، مهر و پایگاه حرم مطهر رضوی در مشهد و هفت پایگاه در شهرهای نیشابور، سبزوار، تربت‌ حیدریه، قوچان، گناباد، تربت‌ جام و کاشمر استقرار دارند.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

از ۱۸۹ هزار و ۶۳ داوطلب اهدای خون که پارسال به مراکز انتقال خون این استان مراجعه کرده بودند، ۱۴۲ هزار و ۸۷۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه