English

عضو هیات رئیسه مجلس :

مجلس آمادگی کامل برای تعامل با دولت چهاردهم دارد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس آمادگی کامل برای تعامل با دولت چهاردهم دارد ولی برای کابینه جدید نیاز است، افرادی انتخاب شوند که نگاه سیاسی همراه با رئیس جمهور منتخب داشته، پرکار بوده و به رفع مشکلات کشور امید داشته باشند.

مجلس آمادگی کامل برای تعامل با دولت چهاردهم دارد
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، مجتبی یوسفی در حاشیه آخرین شورای اداری استان خوزستان، اظهار کرد: بر اساس رویه گذشته همه قوا با هم افزایی و همدلی برای رفع مشکلات مردم باید تلاش کنند و وظیفه مجلس نیز با تاکید رهبر معظم انقلاب این است که تلاش کنیم، پس از شهادت رئیس‌جمهور فقید و پرکار، دولت جدید هرچه زودتر فعالیت خود را آغاز کند.

وی افزود: اگر شاید این حادثه در کشور دیگری رخ می‌داد تا مدت ها تکلیف دولت مشخص نبود اما در کشور اسلامی ما بر اساس اصل قانون اساسی و وجود ولایت فقیه، دولت تازه نفس با فکر جدید روی کار آمد.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در نظام مردم سالاری دینی ما کار، دست مردم است و انتخابات نیز پنجره ای برای تنفس مدیریت جدید در کشور بوده که یک ظرفیت با ارزش است.

وی بیان کرد: اکنون افکار و سلایق جدید وارد میدان شده‌ و این سلیقه حق مسلم رئیس جمهور منتخب است ؛ چهار سال با فردی پرکار و سلیم النفس در مجلس همکار بوده و شناخت خوبی از ایشان داریم.

یوسفی گفت: رئیس جمهور منتخب باید با تیمی کار کند که با وی همراه بوده و انتخاب کابینه همراه نیز حق مسلم دکتر پزشکیان است.

وی بیان کرد: در دیدار نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب، ایشان نکاتی را بر اساس ضرورت های کشور مطرح کردند که بی شک باید به این نکات توجه جدی شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: کابینه دولت جدید باید افق روشنی برای آینده کشور داشته باشند ، برنامه همراه با کارنامه داشته باشند؛ برنامه‌ها نباید لزوما کپی کردن‌ها مانند برخی‌ها باشد بلکه بخشی از آن به سوابق فرد برای گره‌گشایی از مشکلات کشور باز می گردد.

یوسفی اظهار کرد: مردم امروز به دنبال مردی هستند که در کنار آن ها قرار گیرد نه دفتر نشین باشد و از پشت عینک دودی به جامعه نگاه کند.

وی یادآور شد: خوزستان در حوزه آبرسانی و زیرساخت ها با مشکلاتی همراه بود که دلایل آن سوال بزرگی در ذهن مردم است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: افرادی باید برای کابینه دولت چهاردهم انتخاب شوند که مشکلات کشور را با نگاه یاس نبینند و با همدلی مسائل را پیش ببرند.

وی افزود: باید از ظرفیت جوانان جدای از جناح های سیاسی به خوبی استفاده شود و افرادی بکارگیری شوند که بدانند وارد چه میدانی شده اند و به دنبال توجیه برای کم کاری ها نباشند.

یوسفی اظهار کرد: جوان‌گرایی به معنی انتخاب فرد بی تجربه نیست بلکه تجربه متقن، دارای سابقه در سطح ملی و استانی باید در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در دولت های مختلف به ظرفیت استان زرخیز و پر استعداد خوزستان به خوبی نگاه نشده است در حالی که خوزستان از دوران دفاع مقدس تاکنون به اندازه کل تاریخ ایران اسلامی، حرف برای گفتن دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در کابینه دولت جدید نیاز است از ظرفیت های خوزستان استفاده شود ؛ مردم به فردی رای دادند که خود از رزمندگان دوران دفاع مقدس است و در دوران انقلاب نیز حضور داشته‌ و انتظار می رود ایشان شعارهای عدالت، توجه به ظرفیت های کشور و استفاده از نیروهای معتقد درون نظام با هر نگاه سیاسی را در این عرصه مهم محقق کند.

وی در خصوص انتخاب استاندار خوزستان در دولت چهاردهم گفت: کارآمدی از فاکتورهای اصلی انتخاب فرد برای این مسئولیت مهم است که در استان خوزستان افرادی کارآمد وجود دارند ؛ یکی از مسائلی که در آینده به صورت جدی دنبال می کنیم، بحث کارآمدی افراد است.

یوسفی تصریح کرد: اکنون تزلزل مدیریتی در خوزستان زیاد رخ می دهد و مدیران، فرمانداران و استانداران زیر دو سال یا زیر یک سال تغییر می کنند ؛ مشخص نیست چرا می آیند و می روند ؛ قطعا این موضوع را به صورت جدی پیگیری می کنیم.

وی با بیان اینکه استاندار جدید خوزستان باید برنامه و شاخص های کار خود را در ابتدا ارائه دهد، گفت: افراد توانمند و بومی خوبی در خوزستان هستند که می توان از این ظرفیت استفاده کرد اما کارآمدی باید مورد نظر قرار گیرد ؛ بی شک با همراهی استاندار جدید مشکلات خوزستان را بخصوص در حوزه اشتغال به صورت جدی دنبال خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه