English

شهردار اهواز:

۲۸ هزار میلیارد ریال حق آلایندگی اهواز صرف طرح‌های عمرانی شد

شهردار اهواز گفت: ۲۸ هزار میلیارد ریال حق آلایندگی به اهواز اختصاص یافت که به طور کامل برای انجام طرح‌های عمرانی این شهرستان هزینه شد.

۲۸ هزار میلیارد ریال حق آلایندگی اهواز صرف طرح‌های عمرانی شد
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، رضا امینی پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: اعتبار حق آلایندگی برای اجرای طرح‌های پل چهارشیر، پل چمران، پل شهدای غزه در میدان جمهوری اسلامی که ۲۲ بهمن ماه امسال افتتاح خواهد شد هزینه شده است.

وی گفت: همچنین برای ایجاد ۳۰ میلیون مترمربع معبر و فضای عمومی شامل میدان، پیاده رو و فضای سبز در اهواز نیز از اعتبار حق آلایندگی استفاده شده است.

امینی با بیان اینکه تا پایان امسال ۷۰ درصد محله‌های اهواز آسفالت خواهند شد ادامه داد: ۱۲ محله در اهواز به طور کامل آسفالت شدند و در نظر داریم تمامی محله‌ها در اهواز آسفالت شوند.

 

قطار شهری اهواز یکی از دغدغه‌های مردم این شهرستان

شهرداری اهواز با بیان اینکه قطار شهری یکی از دغدغه‌های مردم اهواز ادامه داد: با حمایت دستگاه قضا به منظور خلع ید پیمانکار، حکم صادر شد و پس از رایزنی‌های مختلف با شرکت‌های متعدد به تفاهم با شرکت شمس عمران که زیرمجموعه وزارت دفاع است، منجر شد.

وی با ابراز تاسف از وجود حاشیه‌سازی در مسائل مختلف شهر ادامه داد: تفاوت دیدگاه‌های مدیریتی و سلایق سیاسی به موضوعات خدماتی در شهر آسیب می‌زند.

هفته گذشته تفاهم نامه تکمیل ۲ فاز قطار شهری اهواز در شورای اداری خوزستان منعقد شد.

امینی اظهار کرد: اگر مسائل شهر دچار حواشی و سیاسی شود قطعا دچار مشکلاتی در این بخش خواهیم شد.

شهرداری اهواز افزود: متاسفانه بخش مهمی از اوقات شبانه‌روز من صرف حاشیه می‌شود، اگر اجازه دهند برکار تمرکز داشته باشیم قطعا کیفیت خدمات رسانی به مردم بیشتر خواهد شد.

وی گفت: درسال ۱۴۰۰ تنها ۷۵ دستگاه اتوبوس شهری در اهواز فعال بود که با خرید ۲۳۰ دستگاه و بازسازی بیش از ۲۰۰ دستگاه تا پایان سال ۳۰۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز خواهد شد.

 

اهواز با رودخانه کارون زنده است

شهردار اهواز با بیان اینکه اهواز با رودخانه کارون زنده است ادامه داد: این رودخانه یک موهبت الهی و یک عنصر محرک توسعه در شهر اهواز است.

امینی با بیان اینکه رودخانه کارون باید بیش از این احیا شود اظهار کرد: اهواز با رودخانه کارون یکی از جذابترین شهرهای کشور و حتی دنیا برای گردشگری است.

وی گفت: ساماندهی فضای سبز حاشیه کارون به طول ۱۷ کیلومتر است که ۱۵ هکتار از این مساحت از پل ششم تا نخلستان در حال کار است و ۱۸ هکتار در شمال شرق اهواز نیز آماده کلنگ زنی است.

 

کمبود مکان‌های تفریحی در اهواز

امینی در ادامه با اشاره به کمبود مکانهای تفریحی و شهربازی در اهواز اظهار کرد: زمینی در مهرشهر به سرمایه‌گذار خصوصی برای احداث شهربازی تعیین شده است و یکشنبه هفته آینده نیز سمیناری با همین موضوع برای ساخت شهربازی بزرگ در اهواز برگزار خواهد شد.

وی گفت: پارک حجاب در اهواز ۱۷ سال در اختیار شهرداری نبوده و حکم قضایی برای آن نیز صادر شده است و در نهایت به شهرداری واگذار شد.

شهرداری اهواز بیان کرد: طرحی برای این پارک پیش بینی شده تا به عنوان یک پارک نوستالژی برای مردم اهواز آماده‎‌سازی شود و یک باغ وحش مصنوعی نیز برای آن پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان طی ۲ سال اخیر ۱۳۰ هزار میلیارد ریال حق آلایندگی بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان توزیع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه