English

فرماندار اهواز اعلام کرد؛

پیش‌بینی تردد ۵۰۰ هزار اتباع خارجی غیرمقیم زائر مراسم اربعین از اهواز

فرماندار اهواز با بیان اینکه این شهرستان تنها مرکز استان کشور در میزبانی از اتباع خارجی است گفت: تمام اتباع خارجی غیر مقیم که در مراسم اربعین حسینی قصد سفر به عتبات عالیات را دارند باید از اهواز عبور کنند و برآورد شده امسال ۵۰۰ هزار نفر اتباع خارجی از این شهرستان تردد کنند.

پیش‌بینی تردد ۵۰۰ هزار اتباع خارجی غیرمقیم زائر مراسم اربعین از اهواز
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، سید احمد موالی‌زاده سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه محل اسکان و تغذیه اتباع خارجی توسط ستاد عتبات عالیات شهرستان اهواز مشخص و آماده می‌شود بیان کرد: از تمامی دستگاه‌های شهرستان اهواز درخواست می‌شود برای استقبال و خدمات رسانی به زائران حسینی همکاری کنند.

وی گفت: مواکب مردمی زیادی در مسیرهای مرکز استان برپا می‌شود که مدیریت مواکب با ستاد عتبات عالیات اهواز بوده و به خوبی در حال مدیریت و برنامه ریزی است.

موالی‌زاده به حرکت مشایه اربعین حسینی ( گروه های مردمی) اشاره کرد و افزود: حداقل ۲ مشایه در روزهای ۲۳ مرداد در منطقه عین ۲ و ۲۴ مرداد در مناطق پردیس و روستاهای بخش اسماعیلیه برنامه دارند که باید برنامه ریزی و آمادگی لازم را داشته باشیم.

فرماندار اهواز به برنامه عزاداری ویژه اربعین در روز ۲۶ مرداد در خیابان طالقانی مقابل حسینیه ثارالله اهواز اشاره کرد و گفت: در برگزاری این برنامه از دستگاه‌های مختلف نیز درخواست همکاری داریم.

موالی زاده با اشاره به اینکه ستاد اربعین شهرستان اهواز معین مواکب پایانه مرزی چذابه است ادامه داد: تمهیدات لازم در خصوص بازگشت زائران اربعین حسینی اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: کمیته بهداشتی اربعین در اهواز طی هفته جاری تشکیل می‌شود و در این کمیته ادارات و دستگاه‌ها برنامه‌های اجرایی در خصوص بهداشت اماکن، غذا، آب، بازرسی‌ها، و تمهیدات سلامت مشارکت دارند.

موالی زاده با بیان اینکه دغدغه اصلی ستاد اربعین مسائل بهداشتی است، افزود: با توجه به اینکه اهواز محل گذر زائران اربعین حسینی است و برای جلوگیری برای شیوع بیماری‌ها بسته اجرایی بهداشت تهیه خواهد شد.

از سال ۹۰ خوزستان میزبان هزاران زائر در مراسم پیاده روی اربعین حسینی است و مرز چذابه تنها مرز کشور برای عبور اتباع خارجی غیرمقیم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه