English

نماینده ولی فقیه در خوزستان:

اربعین حسینی تمرینی برای حکومت جهانی مهدوی است

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: اربعین حسینی تمرینی برای حکومت جهانی مهدوی است چراکه شاهد حضور میلیون‌ها نفر زن و مرد از کشورهای مختلف در این مراسم هستیم.

اربعین حسینی تمرینی برای حکومت جهانی مهدوی است
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد روز پنجشنبه در تجمع اربعینی‌های استان خوزستان که در بارگاه متبرک علی‌ابن مهزیار اهوازی برگزار شد اظهار کرد: همه ساله شاهد افزایش تعداد زائران اربعین حسینی هستیم که این موضوع زمینه ظهور و حکومت جهانی را فراهم می کند.

امام‌جمعه اهواز افزود: بی شک هیچ چیز مثل اربعین نمی‌تواند دل ها را به هم نزدیک کند لذا باید رفتار و اعمال ما قبل از شرکت در این فریضه مهم متفاوت باشد.

وی افزود: باید در سایه این عزاداری‌ها، شعور و بصیرت ما نسبت به اهل بیت افزایش پیدا کرده و در مسیر آنها قدم برداریم همچنین آماده ظهور حضرت حجت (عج) باشیم.

موسوی فرد گفت: اربعین نمایشی از اقتدار مظلومان در برابر ظلم و ستم است؛ فرهنگی که جز با ایستادگی و استقامت در برابر ظلم زنده نمی‌ماند لذا عاشقان اهل بیت(ع) در ایران و عراق باید دست در دست یکدیگر دهند تا این رویداد بزرگ فرهنگی به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

زیارت اربعین نماد وحدت اسلامی و مبارزه با استکبار جهانی است

کارشناس مسائل دینی و مذهبی نیز در این اجتماع گفت: زیارت اربعین نماد وحدت اسلامی، ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار جهانی است و هر ساله پرشورتر از سال قبل برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا قاسمیان ادامه داد: توفیق زیارت اربعین حسین رزقی است که به ما داده می‌شود لذا باید از همه جهات مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: موکب‌های ما باید بوی ظهور دهند و به گونه‌ای عمل کنند که زائر بداند در حال حرکت به سمت امام هستند و همان‌طوری که یکی از نکات برجسته حج، اعلام برائت از مشرکین است؛ مراسم اربعین حسینی نیز باید با محوریت غزه، ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار جهانی باشد.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در مذهب شیعه به آن بسیار تأکید شده و طبق روایتی از امام حسن عسگری (ع) جزء علامات مؤمن و شیعه شمرده شده بحث زیارت اربعین و اربعین گرفتن برای آقا اباعبدالله الحسین (ع) است.

وی افزود: عزاداری ایام محرم و اربعین به طور مکرر از سوی اهل بیت (ع) تأکید شده و از آنجایی که این نماد حفظ‌ کننده و تقویت کننده حرکت آقا ابا عبدالله الحسین (ع) است، همه ما نسبت به حضور در این مراسم وظیفه داریم.

قاسمیان گفت: هر کسی که می تواند در این ایام به زیارت امام‌ حسین (ع) برود در غیر این صورت کمک کند تا دیگران به زیارت بروند و اگر نمی‌توانند سعی کنند نماد اربعین را در شهر و روستا به مردم نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه اولین کسی که برای اولین بار زیارت اربعین را باب کرد جابر بود افزود: شیعیان باید نسبت به این مسئله اهتمام ویژه داشته باشند و هر ساله نسبت به سال قبل باشور و شوق بیشتری این مراسم را اجرایی کنند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه زیارت اربعین حسینی یکی از نشانه‌های برقراری اجتماع شیعیان است گفت: همانطور که حج وظیفه همگانی است زیارت اربعین هم یه وظیفه است و آنهایی ک مشرف می‌شوند نایب الزیاره دیگران باشند.

در این مراسم خدام حرم امام‌حسین (ع) حضور داشته و پرچم بالای گنبد سیدالشهدا را به نماینده ولی فقیه در خوزستان اهدا کردند.

در ایام اربعین حسینی، صدها موکب در مسیرهای منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه مستقر شده و در حال خدمات رسانی به زائران هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه