English

مدیرکل دامپزشکی خوزستان:

کشتارگاه سنتی بهسازی شوند

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: ۲۳ کشتارگاه دام در استان فعال است که ۱۹ واحد سنتی دام و طیور نیازمند بهسازی و تکمیل زیرساخت‌ها با کمک شهرداری هستند.

کشتارگاه سنتی بهسازی شوند
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، ناصر عسکری فرد روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از کشتارگاه هدایت دزفول ضمن گرامیداشت هفته دامپزشکی گفت: ۲۳ کشتارگاه دام در سطح استان فعال است که ۴ واحد صنعتی و ۱۹ واحد سنتی است و مالکیت آنها بر عهده شهرداری است.

وی با تاکید بر ضرورت تکمیل زیرساخت‌های کشتارگاه‌های دام و طیور خوزستان برای سلامت دام، افزود: در این خصوص با مدیران ارشد استانداری و معاون عمرانی استانداری تعاملاتی صورت گرفته و نشست‌های مختلفی با شهرداری‌های استان برگزار شده است که امیدواریم نتایج خوبی به دنبال داشته باشد.

عسکری فرد ادامه داد: نام دیگر کشتارگاه را پالایشگاه گوشت است، زیرا موجود زنده‌ای به نام دام وارد می‌شود و ضمن خارج کردن بخش‌های ناسالم از چرخه مصرف انسانی، بخش‌های سالم آن در اختیار انسان قرار می‌گیرد که در صورت کامل نبودن زیرساخت‌های پالایشگاه، سلامت گوشت مختل می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان با بیان اینکه ۵ میلیون راس دام سبک و سنگین ثابت و حدود ۲ میلیون راس دام عشایر ورودی به استان است که این دام‌ها از خدمات رایگان دامپزشکی در طول سال بهره‌مند هستند.

وی ضمن گرامیداشت هفته دامپزشکی اضافه کرد: ملاقات با مسئولان ارشد استان و تبیین خدمات دامپزشکی، بازدید از کشتارگاه‌ها، داروخانه و مجتمع درمانی از جمله برنامه‌های دامپزشکی در خوزستان بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه