English

بی بی مقاومت در خاکی که از آن دفاع کرد آرام گرفت

پیکر بی‌بی لوعه که روز گذشته در سن ۱۰۸ سالگی درگذشت و در دارخوین شادگان تشییع و خاکسپاری شد. 

بی بی مقاومت در خاکی که از آن دفاع کرد آرام گرفت
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

،آیین تشییع، تدفین و خاکسپاری بی بی "لوعه ناصریان" بانوی مقاومت و ایثار دارخوین با حضور فرماندار شادگان، مردم ولایتمدار این شهرستان، مسئولان استانی، پیشکسوتان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از مسجد حضرت امام علی (ع) شادگان برگزار شد.

فرماندار شادگان در این آیین گفت: بی بی لوعه افتخاری برای شیرزنان ایران اسلامی است که به الگویی برای تمامی مادران جبهه مقاومت تبدیل شد.

جمال صالح‌زاده اظهار کرد: خدمت خالصانه به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، این بانو را به الگویی برای زنان میهن تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه بی‌بی لوعه همانند مادری برای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود افزود: این شیرزن از دیار مقاومت با پخت نان و غذا سعی در روحیه دادن به رزمندگان داشت.

فرماندار شادگان گفت: با وجود اینکه در هشت سال دفاع مقدس همه شهر را ترک کردند؛ بی‌بی لوعه و خانواده‌اش با ماندن در دارخویین به رزمندگان خدمت کردند.

بی‌بی متولد سال ۱۲۹۴ است که در سن ۱۲ سالگی ازدواج کرده و ساکن دارخوین بود، هم‌زمان با آغاز جنگ تحمیلی و در شرایطی که شهر دارخوین خالی از سکنه می‌شود، بی‌بی لوعه در دارخوین می‌ماند و همراه با پسرانش ضمن شکل‌دهی نیروهای مقاومت مردمی، خدماتی را به رزمندگان ارائه می‌دهد که از آن جمله می‌توان به پخت نان و غذا، شستن لباس‌های رزمندگان اشاره کرد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه