English

جشنواره نان سالم برگزار شد

جشنواره نان کامل با هدف معرفی نان سالم برای حفظ سلامتی در روستای حمزه کارون دزفول برگزار شد.

جشنواره نان سالم برگزار شد
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در حاشیه این جشنواره گفت: سازمان خواروبار کشاورزی (فائو)، شعار "حق همه مردم رسیدن به غذای سالم و کافی است" را در روز جهانی غذا مطرح کرده است.

میترا جودکیان اظهارکرد: باتوجه به اینکه نان یکی از اجزای اصلی سفره و قوت غالب مردم است این جشنواره برگزار شده و انواع نان‌های سالمی که با آرد سبوس‌دار تهیه شده و مردم برای حفظ سلامت خود باید مصرف کنند در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است تا دچار دیابت، فشار خون و دیگر بیماری‌ها نشوند.

وی گفت: انواع نان‌هایی که می‌توان برای گروه‌های مختلف تهیه کرد در این جشنواره تهیه شده و بانوان همه مراحل از گندم، آسیاب تا طبخ را انجام می‌دهند و با فروش نام بخشی از معیشت خود را تامین می‌کنند.

مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول تصریح کرد: در این نمایشگاه غرفه مسابقه نقاشی با موضوع غذا همراه با ارائه آموزش‌های لازم برای تهیه نان کامل نیز تدارک دیده شده است.

جودکیان افزود: بیش از ۱۵۰ نفر در این نمایشگاه شرکت کردند که در پایان نان‌هایی که فقط سبوس و دانه‌های مغزدار مانند کنجد داشتند برتر شناخته شدند.

وی خاطرنشان کرد: نان تیری، نان تافتون، باگت حاوی سبوس، نان‌های مغذی حاوی لبنیات و سایر نان‌ها در این نمایشگاه عرضه شده است ضمن اینکه یک غرفه نیز به نان‌های ناسالم اختصاص یافته تا بازدیدکنندگان تفاوت این نان‌ها را احساس کنند.

وی تاکید کرد: انواع کیک‌هایی که با آرد فاقد سبوس تهیه شده‌اند و ارزش غذایی ندارند هنوز در برخی خانواده‌ها به وفور استفاده می‌شود که تهدیدی علیه سلامت محسوب می‌شوند؛ نان باگتی که با آرد سفید تهیه شده نیز ارزش غذایی ندارد.

مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به دیگر برنامه‌های سال‌های گذشته گفت: طی سال‌های گذشته، وبینار و جشنواره‌های غذایی در مدارس دزفول برگزار شده است و لقمه سالم ویژه دانش‌آموزان برای بازدیدکنندگان به نمایش درآمد.

وی بر ضرورت مصرف غذا و نان سالم تاکید کرد و افزود: غذای ما داروی ما است، اگر غذا به درستی مصرف شود نیازی به مصرف دارو نخواهیم داشت.

جودکیان با بیان اینکه در صورت حمایت مالی جشنواره‌های بیشتری برگزار می‌شود، گفت: توسعه کشت سبزی در منزل و حتی آپارتمان‌ها از دیگر برنامه‌های پیش رو است، زیرا همه اعضای خانواده باید فرهنگ تولید محصول سالمی که خود تولید می‌کنند را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

این جشنواره به همت گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت دزفول تدارک دیده شد و در پایان جوایزی به شرکت‌کنندگان برتر اهدا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه