English

پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع یابد

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون بر ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزند آوری، اجازه مسکن، مرابحه و قرض الحسنه تاکید کرد.

پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع یابد
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، مجتبی یوسفی با اشاره به دیدار انجام شده با مدیرعامل بانک ملی ایران اظهارکرد: بانک ها باید بر اساس بند (ث) تبصره (۱۳) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نسبت به تکالیف خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، تعداد زیادی از شهروندان خوزستانی که مشمول تسهیلات مذکور می شوند؛ چنین ماه است که در صف پرداخت اینگونه وام ها هستند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی همچنین به بخشنامه امروز بانک مرکزی مبنی بر اینکه ۲۰ درصد از سهمیه سالانه وام ازدواج و فرزند بانک بصورت الکترونیکی و غیرحضوری پرداخت شود گفت: مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ با توجه به سن متقاضیان بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان است و به زوجین کمک می‌کند که بتوانند برخی از هزینه‌های ابتدایی برای تشکیل زندگی مشترک خود را تأمین کنند.

یوسفی تصریح کرد: وام فرزندآوری نیز براساس قانون به پدر اطفالی که تاریخ تولد آنان از ابتدای سال ۱۴۰۰ به بعد است و در داخل ایران متولد شده‌اند، تعلق می‌گیرد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مبلغ وام برای فرزند اول ۴۰۰ میلیون ریال با دوره بازپرداخت سه سال (۳۶ ماه)، فرزند دوم مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال با دوره بازپرداخت چهار سال (۴۸ ماه)، فرزند سوم مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال با دوره بازپرداخت پنج سال (۶۰ ماه)، فرزند چهارم مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با دوره بازپرداخت ۶ سال (۷۲ ماه) و فرزند پنجم به بعد مبلغ ۲ میلیارد ریال با دوره بازپرداخت هفت سال (۸۴ ماه) است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه