English

عمویی در گفتگو با موج:

هدف از فضاسازی ها پیرامون حمله به کشتی صهیونیستی، فشار سیاسی بر دولت جدید ایران است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: هدف از فضاسازی ها پیرامون حمله به کشتی صهیونیستی، فشار سیاسی بر دولت جدید ایران است.

هدف از فضاسازی ها پیرامون حمله به کشتی صهیونیستی، فشار سیاسی بر دولت جدید ایران است

ابوالفضل عمویی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به وقوع حوادث امنیتی برای کشتی ها در خلیج فارس و عمان و تلاش صهیونیست‌ها برای خدشه‌دار کردن چهره جمهوری اسلامی در منطقه و جهان اظهار کرد: اتفاقی که در خلیج فارس افتاده از دید ما مشکوک است. جمهوری اسلامی ایران به واسطه نقش اساسی که در آب‌های شمالی خلیج فارس دارد برای حفظ امنیت این آبراهه احساس مسئولیت می‌کند.

وی افزود: کشتی‌های بین‌المللی تا کنون با کمترین چالش از این مسیر عبور کرده‌اند. البته واضح است که اگر احساس شود عبور برخی کشتی‌ها برای کشور ما ضرر دارد، نیروهای مسلح موظف به پیگیری موضوع هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل طرح شده پیرامون کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این اتفاق مشکوک بوده و ممکن است این اقدام توسط خود صهیونیست‌ها صورت گرفته باشد.

وی گفت: فاصله محل وقوع حادثه با آب‌های ایران بسیار زیاد است. از طرفی منافع ایران در حفظ صلح و ثبات خلیج فارس و دریای عمان است.

عمویی خاطرنشان کرد: فضاسازی که از سوی صهیونیست‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد، لزوما موضوع این کشتی نیست و حوادث مشابهی هم پیش از این رخ داده است. 

وی بیان کرد: چینین اقداماتی تلاش برای ایجاد فشار سیاسی بر دولت جدید ایران است و قطعا اهداف مغرضانه‌ای پیرامون چنین فضاسازی های سیاسی و رسانه‌ای وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه روز جمعه در شورای امنیت سازمان ملل اظهار کرد: ادعاها و مستندات طرف های انگلیسی و آمریکایی برای اعضای شورای امنیت قابل پذیرش نبوده و برای همین خواسته‌های آنان عملیاتی نشده است.

عمویی بیان کرد: گمان می کنم مجموعه شورای امنیت از این عقلانیت برخوردار هستند که به صرف ادعای رسانه‌ای کشورهایی که رویکرد مغرضانه نسبت به ایران دارند، اقدام به تصمیم گیری نکند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه