English

گزارش خبرگزاری موج از صحن علنی مجلس؛

ورود بهارستان‌نشینان به بررسی طرح استفساریه استخدام فرزندان شهدا و جانبازان و آزادگان

نمایندگان پارلمان در نشست علنی امروز به بررسی طرح استفساریه استخدام فرزندان شهدا و جانبازان و آزادگان پرداختند.

ورود بهارستان‌نشینان به بررسی طرح استفساریه استخدام فرزندان شهدا و جانبازان و آزادگان

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری موج، صحن علنی مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه ۱۰ بهمن ماه به ریاست علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در حالی شروع به کار کرد که موضوع " تسهیل صدور مجوز کسب و کارها " و  " دپیلماسی اقتصادی " در دستور کار وکلای ملت قرار گرفت.

لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اصلاح شد

در ابتدای نشست علنی، رفع ایرادات شورای نگهبان به مصوبه تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار مورد بحث و بررسی واقع شد تا با رفع ایرادات مذکور، این مصوبه هرچه سریع تر تبدیل به قانون شود.

در ادامه نشست امروز، نوبت به رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز رسید که نمایندگان با گزارش کمیسیون اقتصادی درباره رفع این ایرادات موافقت کردند.

 

احکام و قوانین نامعتبر حوزه انتخابات، شوراها و شهرداری‌ها با رای نمایندگان مشخص شدند

در ادامه وکلای ملت، در جریان بررسی طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه انتخابات و طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه شوراها و شهرداری‌ها جهت تأمین نظر شورای نگهبان، احکام و قوانین نامعتبر حوزه انتخابات، شوراها و شهرداری ها را مشخص کردند.

همچنین، نمایندگان جهت رفع ایراد شورای نگهبان بر نظر خود در مورد صلاحیت نامزدها و صحت انتخابات شوراها توسط هیأت مرکزی نظارت در چارچوب قانون اصرار کردند.

 

موافقتنامه حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین ایران و نیکاراگوئه

لایحه موافقتنامه حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین ایران و نیکاراگوئه نیز درحالی در مجلس مطرح شد که مورد موافقت وکلای ملت واقع شد اما قبل از موافقت نمایندگان رحیمی جهان آبادی در موافقت با این لایحه مطرح کرد که توسعه روابط با کشورهایی مانند ونزوئلا و نیکاراگوئه اهمیت بسیاری برای ایران دارد و وزارت امور خارجه قصد دارد از ظرفیت‌های اقتصادی ایران و نیکاراگوئه برای توسعه روابط دیپلماتیک استفاده کند.

همچنین علیرضا سلیمی مخالف این لایحه نیز بر این باور است که  گاهی موافقت نامه بین دولت‌ها امضا می‌شود، در این گونه موافقت نامه ها توافق اولیه بین دو دولت انجام شده و چارچوب ها نیز مشخص شده و مجلس قدرت اصلاح در این توافق نامه ها را ندارد، زیرا دولت مقابل تغییرات را نمی پذیرد.

 

لایحه موافقتنامه ایران و غنا به‌منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف

بهارستان‌نشینان با گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس درباره لایحه موافقتنامه بین دولت لایحه جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری غنا به‌ منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات‌های بر درآمد، سرمایه‌ و عواید سرمایه‌ای موافقت کردند همچنین موافقنامه ایران و سوئیس برای اجتناب از اخذ مالیات مضاعف نیز مورد موافقت نمایندگان واقع شد.

صحن مجلس

موافقت نمایندگان با یک فوریت بررسی طرح استفساریه استخدام فرزندان شهدا و جانبازان و آزادگان

گفتنی است بررسی یک فوریت طرح استفساریه استخدام فرزندان شهدا و جانبازان و آزادگان، درحالی مورد بررسی قرار گرفت که حسن نوروزی نماینده مطرح کننده آن، گفت: در قانون تنظیم دولت (1) ماده 48 آمده است که تمامی سازمان ها و شرکت ها که به نحوی از منابع مالی دولت استفاده می‌کنند، مکلفند یکی از فرزندان کارکنان شهید، جانباز 25 درصد و به بالا و آزاده اعم از شاغل فوت شده و یا ازکارافتاده که واجد شرایط عمومی استخدامی هستند، علاوه بر سهمیه استخدامی ایثارگران در آن دستگاه استخدام کنند. این به معنای آن است که ایثارگری ایثارگران و شهادت شاهدان تاریخ اسلامی است، دیوان عدالت با یک سوءبرداشت از قانون این ماده بسیار مترقی را لغو کرد و ما امروز با استفساریه قرار است یک بار دیگر از رزمندگان، جانبازان، شهدا و جانشینان آنان تقدیر کنیم.

 

 موافقت مجلس با بررسی یک فوریت طرح اصلاح قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، برق و گاز

در جریان بررسی«طرح اصلاح قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز» نمایندگان با بررسی یک فوریت آن  موافقت کردند و خواستار ساماندهی مسائل مربوط به آن شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه