English

مهدی سعادتی در گفتگو با خبرگزاری موج:

مجلس روند مذاکرات وین را رصد می‌کند / لغو همه تحریم‌ها زیاده خواهی نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس، گفت: با توجه به انسجام و وحدتی که امروز در درون کشور وجود دارد باید در این مذاکرات با قدرت ظاهر شویم.

مجلس روند مذاکرات وین را رصد می‌کند / لغو همه تحریم‌ها زیاده خواهی نیست

مهدی سعادتی بیشه سری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با تاکید بر اینکه موضوع برجام همواره جنگ بین دو تفکر جبهه حق و باطل است، گفت: آمریکایی‌ها در هر مرحله‌ای که قرار بود توافقی شکل گیرد، کارشکنی کردند و نشان دادند که مورد اعتماد نیستند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه در توافق اولیه برجام، تضامین لازم اخذ نشد و مسئولان بسیار سراسیمه و بدون راستی آزمایی، توافق را امضا کردند اما با این وجود، بازهم آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با تاکید بر اینکه سیاست کلی نظام بر آن است که ورود آمریکا به برجام منوط به پذیرفتن شروط ایران است، تصریح کرد: آمریکا به شدت نیاز به ورود برجام دارد چراکه از یک سو آنها درگیر مشکلات سیاسی هستند و از سویی دیگر در افغانستان، عراق، یمن، لبنان و سوریه شکست خورده و در واقع دیگر آبرویی ندارند.

وی با بیان اینکه آمریکا برای بازگشت به برجام پیام های آشکار و پنهان زیادی داده است، گفت: ما هیچ زمانی تا این حد قدرتمند نبودیم این درحالی است که تاکنون افول آمریکا و صیهونیست‌ها نیز تا این اندازه زیاد نبوده است تاجایی که هربار صیونیست‌ها عملیاتی در حوزه های مختلف اعم از دفاعی، امنیتی یا پهبادی انجام دادند ما چند برابر اقدام آنها، پاسخ دادیم.

نماینده مردم بابل در مجلس، ادامه داد: با توجه به انسجام و وحدتی که امروز در درون کشور وجود دارد باید در این مذاکرات با قدرت ظاهر شویم چراکه دشمن با مشاهده روحیه انقلابی و انسجام ما عقب نشینی خواهد کرد.

وی با اشاره به ادعای اروپاییان مبنی بر زیاده‌خواهی ایران در جریان مذاکرات وین ، گفت: ما زیاده خواهی نمی کنیم چراکه رفع تحریم ها موضوعی است که در برجام آمده بود و این حق برای ایران وجود دارد تا به لغو همه تحریم ها تاکید داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید:

بی‌اعتمادی بین دو حزب آمریکا کار مذاکرات را سخت کرده است/ شرایط فعلی مذاکرات وین خوش‌بین کننده است

متعهد نبودن دولت بعدی آمریکا به اجرای برجام یک دروغ بزرگ حقوقی است/ ضمانت در توافق باید عینی باشد

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، ادامه داد: علاوه بر لغو همه تحریم‌ها، اخذ تضامین لازم برای تکرار بدعهدی های آمریکا موضوع دیگری است که باید در راستای آن مباحث مربوط به فروش نفت و گشایش اعتباری تسهیل گردد.

سعادتی با تاکید بر اینکه نباید اقتصاد کشور را به برجام گره زد، افزود: امروزه ارتباط ما با کشورهای همسایه عالی و گسترده شده است و می توان از این فضا به نفع خود استفاده کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مجلس روند مذاکرات وین را رصد می کند تاجایی که بارها از مسئولان وزارت امورخارجه دعوت کردیم تا در جریان جزئیات گفتگوها مطلع شویم در عین حال همواره تاکید داریم که نباید از مواضع خود عقب نشینی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه