English

سخنگوی وزارت خارجه ایران در پکن:

امروز روابط ایران و عربستان رسماً آغاز شد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران و عربستان توافق کردند زمینه‌های بازگشایی سفارتخانه‌ها و کنسولگری دو کشور را در اسرع وقت فراهم کنند.

امروز روابط ایران و عربستان رسماً آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در پکن در جمع خبرنگاران با اشاره دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان گفت: باید اطلاع بدهیم که متعاقب توافق دو کشور برای از سرگیری روابط رسمی فی مابین امروز اولین دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در شهر پکن داشتیم.

وی با بیان اینکه گفتگوهای بسیار خوب و سازنده‌ای میان دو کشور انجام شد، افزود: دو طرف اعلام کردند روابط رسمی ایران و عربستان از امروز آغاز شده است و وارد مرحله بر قراری روابط دو کشور شده‌ایم.

وی ادامه داد: دو طرف توافق کردند زمینه‌های بازگشایی سفارتخانه‌ها و کنسولگری دو کشور را در اسرع وقت فراهم کنند و به همین منظور در روزهای آینده هیأت‌های فنی دو کشور را تبادل خواهیم کرد و هیأت‌های فنی طی روزهای آینده راهی پایتخت‌های دو کشور خواهند شد.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: در چارچوب مذاکراتی که میان دو وزیر در دو دور گفتگوهای خصوصی و عمومی برگزار شد طرفین بر اهمیت ثبات و امنیت منطقه و همچنین به درونزا بودن امنیت در منطقه تاکید کردند و بر این موضوع اتفاق نظر داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه