English

بازی سیاسی سوئد و پاسخ خداوند؛

تا قیامت باقیش داریم ما

قرآن سوزی که به اسم آزادی بیان برای دومین بار در فاصله کمتر از 6 ماه در سوئد انجام شده است، خود ناقض آزادی بیان و برپا کننده بساط فتنه و جنگ افروزی میان مردم دنیا با ادیان و اعتقادات مختلف است؛ این اقدام موهن و نژادپرستانه دولت سوئد هرگز فراموش نخواهد شد!

تا قیامت باقیش داریم ما

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، هفته گذشته دولت سوئد با استناد به اصل آزادی ، به یک فرد عراقی اجازه داد تا با حمایت پلیس، کتاب آسمانی قرآن را آتش بزند و  البته برای نخستین بار نیست که قرآن کریم در این کشور به آتش کشیده می شود و پیشتر در بهمن پارسال شاهد بودیم که یک شهروند سوئدی به بهانه مخالفت ترکیه با عضویت سوئد در ناتو یک جلد قرآن مجید را در استکهلم آتش زد.

دولت سوئد با این کار خود نه تنها آزادی بیان را اجرا نکرد بلکه خود ناقض آزادی بیان است و نمی خواهد، مطالب قرآن کریم این زیباکلام خدا به گوش جهانیان برسد اما زهی خیال باطل!

مسلمانان جهان اما با این اقدام دولت سوئد بیش از هر زمانی از بازی غرب با واژه «آزادی بیان» و «استاندارد دوگانه» آنها در این زمینه به ستوه آمده‌اند و پرسش شان این است که چرا سوزاندن قرآن و توهین به اعتقادات یک سوم جمعیت جهان، مصداق آزادی بیان است اما سخن گفتن از هولوکاست مجازات سنگین دارد؟

مردم مسلمان، حال سوئدی ها را در قرن ارتباطات و فناوری و توسعه لحظه افزون علم، متحجرتر از طالبان و دیگر جریان هایی می بینند که ممکن است خطایی از این دست از آنان سر بزند؛ ولی اینکه دولتی داعیه دار آزادی بیان به خود اجازه کار متحجرانه و نقض آزادی بیان داده است برای آنان جای تعجب دارد.

راستی آیا آزادی بیانی که سوئدی ها از آن دم می زنند هم ردیف با خشونت نیست؟ و آیا این اقدام موجب ایجاد تنش و حتی نا آرامی میان مردم جهان با ادیان مختلف نمی شود؟

 

تأخیر اتحادیه اروپا در محکوم کردن اهانت به قرآن

در این میان اعتراضات مردم به ویژه مسلمانان جهان نسبت به این عمل ضد آزادی بیان بقدری اوج گرفت که کشورهای مسلمان در بیانیه های مختلف آن را محکوم کردند و حتی دولت عراق خواستار بازگرداندن فردی شده اند که قرآن را آتش زد.

اگرچه تا قبل از اوج گرفتن اعتراضات مردمی نه اتحادیه اروپا و نه خود دولت سوئد واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده اند اما در نهایت ژست حق‌به‌جانب سوئد و بازیگران غربی در پی تشدید اعتراضات در کشورهای اسلامی تغییر کرد و به ناچار به محکومیت این این اقدام شنیع شدند.

اتحادیه اروپا با چهار روز تاخیر اهانت به قرآن را محکوم کرد و با انتشار بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن این اقدام، آن را «زشت و تحریک کنند» دانست؛ تأخیر چند روزه به دلیل فشار کشورهای مسلمان به سوئد و غرب به عنوان مدعیان آزادی بیان انجام شد و نشان داد که با تشدید اعتراضات در جهان، اروپا نمی‌تواند بی تفاوت باقی بماند.

قرآن 2

 اشک تمساح وزارت خارجه سوئد/ قسم ابوالفضل را باور کنیم یا دم خروس!

اگر چه «جان کنوتسن» معاون وزیر خارجه سوئد روز جمعه با ارسال پیامی برای سفارت عراق در استکهلم از حادثه به آتش کشیدن نسخه‌ای از قرآن کریم در این کشور عمیقاً ابراز تأسف و اعلام کرده که به طور جدی با هرگونه اقدام ضداسلامی مخالف است و دولت سوئد نیز عزم آن را دارد که درباره اقدام فرد مذکور در به آتش کشیدن قرآن کریم، تحقیقاتی را بر اساس قانون جرایم نژادپرستانه انجام دهد، اما این اظهارات چیزی از قبح کار کم نمی کند و عملا ترویج خشونت و مقابله با کامل ترین دین الهی است.

 اگر چه دولت سوئد مدعی شده که از تفکرات افراد حاضر در تجمع اخیر در اطراف مسجد اصلی شهر استکهلم (محل به آتش کشیدن قرآن کریم) حمایت نمی‌کند و احساسات جریحه‌دار شده مسلمانان در سوئد و دیگر کشورها در این زمینه را درک می‌کند، اما یادآور می شود که پلیس سوئد با صدور مجوز و حمایت امنیتی از اقدام یک پناهنده مقیم این کشور، نقش اساسی را در حادثه هتک حرمت قرآن کریم داشته است.

قرآن 4

با این همه، آنچه چند روز گذشته در آستانه عید سعید قربان در سوئد به اسم آزادی بیان در سوزاندن قرآن کریم آن هم با حمایت و محافظت پلیس انجام شد در حقیقت یک بازی بدفرجام سیاسی و اوج نژاد پرستی سوئد و حتی ترس این کشور از اشاعه دین مبین اسلام است و شاید به خیال خام خود خواسته تا مانع تسری اسلام و قرآن شود، در حالی که خداوند رحمان، خود از پیامبر اکرم (ص) خواسته تا در این باره و احتمال تحریف یا نفی قرآن ترسی به دل راه ندهد و فرموده است: "تا قیامت باقیش داریم ما، تو مترس از نسخ دین ای مصطفی؛ هست قرآن مر تو را همچون عصا، کفرها را در کشد چون اژدها".

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه