English

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری موج؛

سه مرجع از مراجع ۶گانه صحت‌سنجی اطلاعات متقاضیان مجلس دوازدهم اعلام نظر کردند/ پیش‌ثبت‌نام چهره‌های شاخص همه جریان‌های سیاسی

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه تا کنون سه مرجع از مراجع ۶گانه، نظرات خود را به ستاد انتخابات کشور اعلام کرده‌اند، گفت: ۲۸۱ نماینده مجلس یازدهم و چهره‌های سرشناس همه جریان‌های سیاسی در پیش‌ثبت‌نام انتخابات مشارکت داشته‌اند.

سه مرجع از مراجع ۶گانه صحت‌سنجی اطلاعات متقاضیان مجلس دوازدهم اعلام نظر کردند/ پیش‌ثبت‌نام چهره‌های شاخص همه جریان‌های سیاسی

محسن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج درباره آخرین وضعیت اعلام نظر مراجع صحت‌سنجی اطلاعات متقاضیان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سه مرجع تا کنون نظرات خود را اعلام کرده‌اند و سه مرجع دیگر هم تا پایان هفته بعد،  نظراتشان را ارسال می‌کنند.

 

برای متقاضیان تاییدشده کد رهگیری ارسال می‌شود

وی ادامه داد: البته مراجع صحت‌سنجی اطلاعات متقاضیان طبق قانون تا ۲۳ شهریور برای اعلام نتایج فرصت دارند و ستاد انتخابات هم در زمان مشخص شده طبق قانون نتایج را جمع‌بندی می‌کند.

مراجع ۶گانه صحت‌سنجی اطلاعات متقاضیان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی عبارتند از ثبت احوال، فراجا، دادستانی، وزارت خارجه، سازمان امور استخدامی و نهادهای بخش آموزش از جمله وزارت علوم، بهداشت، دانشگاه آزاد و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: پس از جمع‌بندی، به متقاضیان پیامک و کدرهگیری ارسال می‌شود که این پیامک به معنای تایید ۶ دستگاه صحت‌سنجی است و متقاضیان با این کد رهگیری از تاریخ ۲۷ مهر با مراجعه به پنجره واحد ثبت‌نام خود را انجام می‌دهند.

 

بیشتر بخوانید:

عصر امروز، آخرین مهلت پیش ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس

 

حق اعتراض برای تایید نشده‌ها فراهم شده است

وی در پاسخ به این سوال که آیا در نظر اعلام‌شده سه دستگاه صحت‌سنجی، همه متقاضیان تایید شده‌اند، گفت: نه. تعدادی تایید نشده‌اند که پس از اعلام نظر سه دستگاه دیگر، تعداد تاییدنشده‌ها اعلام خواهد شد.

اسلامی با تاکید بر درنظر گرفتن حق اعتراض برای افرادی که مراجع صحت‌سنجی مدارک‌شان را تأیید نکرده‌اند، بیان کرد: سامانه‌ای برای اعتراض فراهم شد که مراتب اعتراض متقاضیان تاییدنشده را به دستگاه مربوطه اعلام می‌کنیم و آنها موظف به پاسخگویی هستند.

وی افزود: ممکن است برخی مدارک به‌دلیل مبهم بودن، سیاه بودن یا اشتباه در ارسال مدارک تایید نشده باشد که این موارد را در همان زمان پیش‌ثبت‌نام به متقاضی اطلاع داده‌ایم‌. البته به‌واسطه همکاری دستگاه‌ها با کد ملی بسیاری از پاسخ‌ها دریافت شده است.

سخنگوی ستاد انتخابات درباره اینکه آیا ۶ مرجع صحت‌سنجی اطلاعات متقاضیان دلیل تایید نشدن را خود به متقاضیان اعلام می‌کنند، گفت: نه. این دستگاه‌ها با متقاضیان ارتباطی ندارند و همه اینها توسط ستاد انتخابات به آن‌ها اعلام می‌شود.

 

فرم ثبت‌نام ۲۷ مهر، مفصل و موردتایید شورای نگهبان است

اسلامی فرم ثبت‌نام در تاریخ ۷/۲۷ را متفاوت از  فرم پیش‌ثبت‌نام ۵/۱۶ دانست و گفت: متقاضیان باید فرمی را در تاریخ ۲۷ مهر پرکنند که به تایید شورای نگهبان رسیده و کاملا مفصل است‌.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه ۲۸۱ متقاضی آن‌هایی هستند که در دور یازدهم در حوزه انتخابیه خود رأی مردم را کسب کرده‌اند، اظهار کرد: بیش از ۱۲۰۰ نماینده ادوار و چهره‌های شاخص همه جریان‌ها و جناح‌های سیاسی در این دور از انتخابات پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری موج، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ۱۱ اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه