English

خبرهای خوش وزیران در حاشیه نشست هیات دولت

برگزاری نخستین آزمون ویژه توان‌خواهان، رونمایی از جت یاسین و رشد ۲۵.۶درصدی نفت و گاز در اقتصاد کشور

حاشیه نشست هیات دولت با خبرهای خوش اعضای کابینه دولت سیزدهم در حوزه های استخدامی، کار، نفت و گاز، انرژی هسته ای، راه، هنر و فرهنگ، سیاست داخلی و مشمولان قانون جدید بازنشستگی همراه بود.

برگزاری نخستین آزمون ویژه توان‌خواهان، رونمایی از جت یاسین و رشد ۲۵.۶درصدی نفت و گاز در اقتصاد کشور
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، اعضای هیات دولت در جمع خبرنگاران در نخستین روز آذرماه ۱۴۰۲ ، مهم‌ترین و برترین‌ها در حوزه های متفاوت اقتصاد، سیاست، علم و آموزش، استخدام، فرهنگ، انرژی هسته ای، راه و کار را بیان کرده اند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران نخستین مقامی بود که در جمع خبرنگاران در حیاط پاستور حضور یافت و از راه اندازی ایستگاه مترو پرند در آینده نزدیک و بودجه اختصاص یافته برای خرید اتوبوس و ون های برقی خبر داد. 

 

ناوشکن دیلمان دارای تقویت موتور  و ماندگاری در دریا 

امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران از پرواز جت یاسین خبر داد و اعلام کرد علام کرد این جت ساخت صنایع هوایی وزارت دفاع نقش مهمی در چرخه آموزشی خلبانان دارد. 

وزیر دفاع اظهار کرد: مراسم الحاق ناوشکن دیلمان ساخت مجموعه دریایی وزارت دفاع در هفته نخست آذر انجام می شود که از ناوشکن های کلاس موج است؛ ۱۵۰۰تن وزن دارد و نسبت به ناوشکن های قبلی دارای مزیت های بسیار مانند تقویت موتور و ماندگاری در دریا است. 

وی افزود: سامانه های متعددی روی این ناوشکن است که می تواند آن را تجهیز کند و توان رزم نیروی دریایی را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. 

 

۱۴۰۵ زمان اجرای قانون جدید بازنشستگی

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اما درباره قانون جدید بازنشستگی به خبرنگاران چنین گفت: افرادی که ۲۸ و ۲۹ سال تمام سابقه دارند، مشمول قانون جدید بازنشستگی نمی‌شوند؛  وی ادامه داد: جرای این قانون از ابتدای سال ۱۴۰۵ آغاز خواهد شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوعات متنوعی از سینما و تلویزیون گرفته تا حج عمره و کتاب در جمع خبرنگاران پرداخت و گفت: آبان ماه رکورد سینما پس از کرونا شکسته شد و بیشترین استقبال از سینما صورت گرفت.

وی همچنین اعلام کرد: در روزهای آینده فراخوان ثبت نام حج عمره منتشر خواهد شد. 

احمد وحیدی وزیر کشور هم درباره تایید نشدن های داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیات اجرایی تا بحث تشکیل استان تهران غربی و فضا سازی های مجازی علیه دولت صحبت کرد‌

به گفته وزیر کشور تشکیل استان تهران غربی درحال بررسی است.

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران گفت: توزیع شیر در مدارس هم‌اکنون در چند استان در حال انجام است‌. در تلاش هستیم تا توزیع سراسری شود. باید به‌صورت هفتگی ۱۶ میلیون پاکت شیر توزیع شود که این مهم در حال پیگیری است.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان عضو دیگر کابینه دولت سیزدهم بود که تاکید کرد: برنامه‌ای برای افزایش قیمت دارو نداریم.

عین اللهی در بحث کمبود شیر خشک گفت: به خاطر کمبود شیرخشک و اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی مصرف شیر خشک بسیار بالا رفته بود و حتی قنادی ها از شیر خشک استفاده می کردند بنابراین قرار شد شیرخشک با قیمت یارانه ای تنها به کودکان تا ۲ سال داده می شود. 

 

رشد ۲۵درصدی نفت و گاز در اقتصاد کشور در سه ماهه دوم 

جواد اوجی وزیر نفت با بیان رشد ۱۹.۸ درصدی نفت و گاز در اقتصاد کشور و رشد  ۲۵.۶ درصدی در سه ماهه دوم گفت: در بحث سرمایه گذاری در این دولت ۱۳۰ طرح به ارزش۲۸ و نیم میلیون دلار انجام شد.

وی ادامه داد: تولید گاز نسبت به ابتدای دولت ۵۰ میلیون متر مکعب افزایش پیدا کرده است. 

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران گفت: عملیات خاکبرداری ساختمان اصلی رآکتور نیروگاه کارون در روزهای آینده انجام می‌شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۲۰ بازرس آژانس برای ورود به کشور تایید شده‌اند.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با حضور در حیاط پاستور گفت: هفته آینده آغاز عملیات اجرایی فاز۲ فرودگاه امام خمینی را با مشارکت طرف خارجی انجام خواهیم داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه