English

رئیس سازمان بسیج سازندگی:

سال گذشته ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی اجرا شد

رئیس بسیج سازندگی گفت: سال گذشته در تعامل با ارگان‌های مختلف، ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی اجرا شد.

سال گذشته ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی اجرا شد
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در نشست خبری که امروز برگزار شد، درباره برنامه‌های هفته بسیج سازندگی اظهار کرد:  سال گذشته اتفاقات امید‌آفرین مختلفی رقم خود که از جمله آن‌ها می‌توان به حضور و درخشش مردم در مناسبت‌های مختلف و خدمت‌رسانی به هموطنان در حوادث طبیعی اشاره کرد که  اصحاب رسانه با انتشار به موقع اخبار  نشان دادند پای کار انقلاب هستند.

وی افزود: در جنگ رسانه‌ای با امپراطوری  جبهه غرب  اصحاب رسانه تلاش و حضور خوبی داشتند.

رئیس بسیج سازندگی بیان کرد: شعارمحوری امسال برای هفته بسیج سازندگی "همه باهم بسیج خدمت‌رسانی" است.

سردار زهرایی درباره دلیل انتخاب این شعار عنوان کرد:  در بخش اول شعار، عنوان  "همه با هم" راهبردی بود  که رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال بر آن تاکید داشتند، همه باهم یعنی بدون در کنار هم بودن نمی‌توان کاری را انجام داد.

وی افزود: دومین بخش، "بسیج"  است که مردمی‌ترین تشکیلات در نظام مقدس اسلامی بوده و گسترده‌ترین شبکه مردم است. بسیج به‌ واسطه اینکه مولود انقلاب است، هیچ‌گاه از مردم و نظام جدا نمی‌شود.

رئیس بسیج سازندگی، جنبه دیگر شعار را خدمت‌رسانی عنوان کرد و افزود: این خدمت‌رسانی توسط کسانی انجام می‌شود که برای خود کیسه ندوخته‌اند و تنها دغدغه رفع مشکلات مردم را دارد.

 

بیشتر بخوانید:

نشست خبری رئیس سازمان بسیج سازندگی

 

سردار زهرایی با بیان اینکه آدرس غلط به مردم ندهید، گفت: بسیجی فردی است که به دور از منفعت‌طلبی، به‌دنبال حل مشکلات مردم است و الزاما نباید کارت بسیج داشته باشد یا در پایگاه‌های مقاومت تردد کنند. 

وی با بیان اینکه خدماتی که در حال انجام است سبب امید آفرینی می شود، گفت: با هر گشایش امید برای بهبود وضعیت در جامعه گسترش می یابد.

رئیس بسیج سازندگی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته ۶۰ هزار دروغ برای زن، زندگی آزادی پخش کردند، افزود: به دروغ از یک سقفی که بر سر یک زن خراب شده گفتند اما از یازده هزار مسکنی که سال گذشته بسیج سازندگی برای محرومان ساخته شده چیزی عنوان نشد.

سردار زهرایی عنوان کرد: جهادگران علاوه بر خدمت رسانی با عمل خود و حضور در عرصه و در بین مردم جهاد تبیین نیز انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیشترین برنامه های امسال ما را اقتصاد مقاومتی تشکیل می‌دهد، بیان کرد: فعالیت‌های ما از نظر کمی ۱۱هزار گروه جهادی در سال گذشته به گروه های جهادی اضافه شدند.

رئیس بسیج سازندگی عنوان کرد: در حال حاضر ۶۲ هزار گروه جهادگر در سامانه اطلس ما ثبت نام کردند که ۵۱هزار مورد آنها فعال هستند و روند ثبت آنها به اتمام رسیده است.

سردار زهرایی در راستای افزایش کیفی  گروه های جهادی به آغاز دوره های توانمند سازی اشاره کرد و گفت: در این هفته از مدرسه جهاد رونمایی می شود.

وی از دیگر برنامه های سال گذشته به برگزاری جشنواره جهاد گران در ۴۴نقطه در کشور اشاره کرد و اظهارداشت: از مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم که در روزهای آخر  در خصوص موضوع شهید راه خدمت تصمیم گیری کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی  با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۰ هزار شغل در کشور توسط جهادگران بسیج سازندگی اجرا شد، عنوان کرد: توزیع چهار میلیون بسته مومنانه، اهدای۳۴هزار جهیزیه و آزادی ۲هزارو ۹۰۰ زندانی از کارهایی بوده که سال گذشته انجام شده است.

سردار زهرایی  به فعالیت گروه های جهادی در بحران و حوادث طبیعی  اشاره کرد و افزود: در سیل سیستان و بلوچستان قرارگاه جهادی تشکیل گردید و خدمات خوبی در دو حوزه عمومی و تخصصی صورت گرفت.

وی در خصوص فعالیت های اشتغال بسیج سازندگی عنوان کرد: در سال گذشته ۱۲۳ هزار شغل ایجاد شد که ۳۰ هزار مورد آن توسط صندوق قرض الحسنه، ۲۷ هزار مورد در شرکت‌های صنعتی و ۵هزار نیز توسط استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانشبنیان انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: همچنین از دیگر کارهای سال گذشته می‌توان به راه اندازی  ده دهکده اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.

وی به برگزاری  چند برنامه محوری ملی در هفته بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: ازجمله آن می توان به جشنواره ملی جهادگران و امضا چند توافق نامه کاری با وزارت راه و افتتاح همزمان چند پروژه اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه